تفتیش یک مسجد و هفت آپارتمان متعلق به اسلام‌گرایان در برلین

0
174

هدف اصلی تفتیش مراکز اسلام‌گرایان افراطی در برلین، یافتن یک مرد مراکشی و یک جوان اهل مقدونیه بوده است. این دو نفر مظنون به پشتیبانی از تروریست‌های اسلام‌گرا در سوریه هستند.

بامداد سه‌شنبه (۲۲ سپتامبر / ۳۱ شهریور) پلیس برلین ۷ خانه مسکونی و یک مسجد وابسته به سلفی‌ها را تفتیش کرد. در این عملیات که صدها تن از نیروهای ویژه ضد ترور پلیس آلمان در آن شرکت داشتند، چند کامپیوتر و مدارکی ضبط شدند که احتمال می‌رود حاوی جزئیاتی درباره فعالیت‌های اسلام‌گرایان افراطی در آلمان باشند.

سخنگوی پلیس برلین گفت که تفتیش مسجد پس از ادای نماز صبح و بدون مقاومت اسلام‌گرایان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، هدف اصلی این عملیات گسترده، دستگیری یک اسلام گرای ۵۱ ساله مراکشی و یک جوان اهل مقدونیه بوده است. این افراد مظنون به پشتیبانی از عملیات تروریستی در سوریه هستند.

مرد مراکشی متهم به ترغیب جوانان مسلمان برای شرکت در جنگ داخلی سوریه است و گفته می‌شود که جوان ۱۹ ساله مقدونیه‌ای به احتمال زیاد در مبارزه مسلحانه در سوریه شرکت داشته است.

در باره اینکه آیا این افراد دستگیر شده‌اند یا خیر، گزارشی منتشر نشده است.

0,,18071693_401,00

در برلین ۶۷۰ اسلام‌گرای سلفی فعال هستند

تهدید مقامات آلمانی

اسلا‌م‌گرایان افراطی بارها مقامات آلمانی را تهدید به مرگ کرده‌اند. علاوه بر این آنها در چند ویدئو تهدید کرد‌ه‌اند که در آلمان نیز اقدام به عملیات تروریستی خواهند کرد.

در ماه گذشته میلادی (اوت) دو تن از اسلام‌گرایان وابسته به گروه تروریستی “دولت اسلامی” (اسلامگرایان داعش) در یک ویدئو به زبان آلمانی صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل را تهدید به مرگ کردند.

این دو نفر در ویدئویی که احتمال می‌رود در سوریه تولید شده باشد، از “خواهران و برادران” خود در آلمان و اتریش خواسته ‌بودند به آنها بپیوندند یا در صورت امکان “کافران را مورد حمله‌های مرگبار” قرار دهند.

به گزارش دویچه وله؛ در حال حاضر ۷۲۰ شهروند آلمانی که اکثر آنها از خانواده‌‌های مسلمان مهاجر هستند، برای مشارکت در جنگ راهی سوریه شده‌اند.

به گفته مقامات امنیتی آلمان، در برلین ۶۷۰ اسلام‌گرای افراطی سلفی فعال هستند. نام حدود ۳۵۰ تن از آنان به عنوان افرادی ثبت شده‌ است که تمایل به اعمال خشونت دارند.