تغییر رژیم‌ حاکم بر ایران خواست مردم ایران است، به رسمیت بشناسید

0
25

بیش از شصت نماینده پارلمان اروپا با امضای فراخوانی، از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستند تا سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در ایران را به‌ شدت محکوم کرده و خواست مردم ایران برای ایجاد یک کشور «آزاد، دموکراتیک و سکولار» را به ‌رسمیت بشناسند.

نمایندگان پارلمان اروپا با اشاره به خیزش سراسری مردم ایران و گسترش اعتراضات در سراسر این کشور تاکید کردند، زمان برای به ‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای دفاع از خود و تغییر رژیم در این کشور فرا رسیده است.

امضاکنندگان این نامه همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا روابط خود را با جمهوری اسلامی به «توقف اعدام‌ها، توقف سرکوب داخلی و اعتراضات و همچنین آزادی تمام بازداشت‌شدگان خیزش اخیر» مشروط کنند.

العربیه نوشت؛ جوزپ‌ بورل، «نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی» نیز یکی از افرادی است که در این فراخوان از او خواسته شده تا برای دسترسی مردم ایران به اینترنت و محاکمه مسئولان سرکوب خشونت‌آمیز‌ این اعتراضات از جمله ابراهیم رئیسی اقدامی انجام ‌دهد.

اعتراضات در ایران با قتل مهسا (ژینا) امینی توسط پلیس «گشت ارشاد» این کشور آغاز شد و در مدت زمان کوتاهی به صحنه مخالفت با جمهوری اسلامی‌ و درخواست برای تغییر رژیم این کشور تبدیل شد.