تظاهرات شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی در سالروز کشته شدن سلیمانی در بغداد

0
256

شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی، تظاهراتی را در بغداد در دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی برگزار کردند.

این تظاهرات که با تجمع هواداران شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی و حضور فرماندهان این گروه‌های شبه‌نظامی برگزار شد، از منطقه الجادریه در مرکز بغداد آغاز شد و نیروهای امنیتی در راستای تدابیر امنیتی تعدادی از خیابان‌ها را بستند.

در حالی که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش و همچنین دولت عراق بارها خروج آخرین نیروهای خارجی از عراق تا قبل از 31 دسامبر و توافق بر سر حضور شماری از مستشاران نظامی برای کمک به نیروهای عراقی را اعلام کرده‌اند، تظاهرکنندگان اما با سر دادن شعارهایی کماکان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

العربیه نوشت؛ رسانه‌های عراقی، شنبه اول ژانویه گزارش دادند که نیروهای امنیتی، پل مهم الطابقین در مرکز بغداد را به منظور تدارک برپایی این راهپیمایی بستند.

تلویزیون عراق نیز تاکید کرد که نیروهای امنیتی «به شکلی گسترده در تقاطع پالایشگاه‌های الدوره، مستقر شده‌اند».

این در حالی است که مفاد یک مدرک امنیتی سرویس اطلاعاتی عراق، از وجود برنامه شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی برای انجام حمله‌ راکتی علیه سفارت آمریکا، به انتقام مرگ قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرده برداشت که یک سال پیش در جریان حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، کشته شدند.

این سند، تشدید اقدامات امنیتی در بغداد و انجام عملیات بازرسی کامل در منطقه خیابان فلسطین، در شرق پایتخت را توصیه کرده که مکان حضور شبه‌نظامیان مسلح نیابتی جمهوری اسلامی است.