تظاهرات ایرانیان در پاریس در سالگرد انقلاب اسلامی

0
190

روز شنبه ۲۲ بهمن، در حالی که رژیم جمهوری اسلامی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب ۵۷ را جشن گرفته بود، ایرانیان ساکن اروپا از کشورهای مختلف به پاریس آمدند تا بار دیگر مخالفت اساسی خود با جمهوری اسلامی را به گوش دولت‌ها و افکار عمومی غربی برسانند. چند نمایندۀ پارلمان اروپا که در این تجمع بزرگ شرکت داشتند، از دولت‌ها‌یشان خواستند که سپاه پاسداران را به فهرست سازمان‌های تروریستی بیفزایند.

علیرضا آخوندی، نمایندۀ ایرانی‌تبار پارلمان سوئد که در سازماندهی اعتراضات در کشورهای اروپایی نقش مؤثری داشته از همۀ معترضان خواهش کرد که در روز ۲۰ فوریه /اول اسفند نیز در شهر بروکسل تجمع کنند. او گفت که وزرا و دولت‌های اروپایی باید خواستۀ مردم ایران را بفهمند.

رادیوفرانسه نوشت؛ یانیک ژادو، یکی از رهبران جریان سبزها در فرانسه که عضویت پارلمان اروپا را نیز داراست، گفت که اگر جمهوری اسلامی قدم‌هایی در جهت آزادی زندانیان برداشته، فقط به خاطر اعتراضات مردم است. او تأکید کرد که در شرایط کنونی نباید از فشار بر رژیم کاست، بلکه باید آنرا افزایش داد. یانیک ژادو گفت: سپاه پاسداران تروریست است و باید رسماً چنین شناخته شود.

روز شنبه ۲۲ بهمن، علاوه بر پاریس چند شهر دیگر – از جمله دوسلدورف، هامبورگ، استکهلم، استانبول، اوکلند (نیوزیلند) و سیدنی –  نیز شاهد تظاهرات ایرانیان بود.