تصویربرداری استثنائی از پلنگ ایرانی در حال تعقیب شکار در پارک ملی تندوره

0
606

حدود ۱۰ روز قبل یکی از عکاسان خوش ذوق حیات وحش کشور در جریان سفر خود به استان خراسان رضوی موفق به ثبت تصاویری استثنائی از پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از دیده بان محیط زیست؛ تصاویر تهیه شده توسط آقای علی برگر نشان می دهد یک پلنگ عظیم الجثه به منظور شکار، دسته ای کل و بز وحشی را تعقیب می کند. ثبت تصویر پلنگ ایرانی در حال تعقیب شکار در نوع خود بی نظیر است.

 921120_alibargar-tandureh-2

آقای علی برگر عکاس توانای حیات وحش در این باره به دیده بان محیط زیست گفت: حدود ۱۰ روز قبل که به منظور عکاسی به پارک ملی تندوره سفر کرده بودم، حوالی ساعت ۱۲ ظهر دسته ای کل و بز وحشی که به نقطه ای خاص خیره شده بودند توجهم را جلب کرد. حدود ۳۰ دقیقه کل و بزها را زیر نظر داشتم. بدون هیچ حرکتی به یک نقطه نگاه میکردند که ناگهان رم کرده و به سرعت شروع به فرار کردند.

در همین زمان متوجه یک پلنگ شدم که به قصد شکار، گله کل و بزها را تعقیب میکرد و موفق شدم از فاصله حدودا ۵۰ متری از پلنگ و دسته بزهای وحشی در حال فرار عکس بگیرم.

آقای علی برگر همچنین در طی مدت اقامت خود در پارک ملی تندوره، دو شب پس از ماجرای فوق، موفق به تهیه عکس بسیار دیدنی دیگری از پلنگ در نیمه های شب و در فاصله چند متری خود شده است. در این تصویر استثنائی گویا پلنگ ایرانی در آتلیه عکاسی زیبا در مقابل دوربین ایستاده است.

 921120_alibargar-tandureh-1

این عکاس حیات وحش یک ماه پیش نیز موفق شده بود از سه قلاده پلنگ بصورت همزمان در پارک ملی تندوره تصویربرداری کند.