تصاویر کشف اسکلت مخوف زبان‌بریده رومی

0
167

محققان اسکلت یک مرد رومی را در « نورت‌همپتون‌شر» کشف کردند که پایان عمر مخوفی داشته است به طوری که زبان او را بریده بودند.

دانشمندان اسکلت یک مرد رومی ساکن انگلیس را در سال 1991 کشف کردند و در حال حاضر مشغول تجزیه و تحلیل بقایایی هستند که نشان می‌دهد استخوانی را جایگزین ماهیچه زبان او کرده‌اند.

باستان‌شناسان انگلیس که این اسکلت را کشف کرده‌اند، معتقدند اسکلت او نشان می‌دهد که این مرد در دهه 30 سالگی مرده است و جنازه او در یک گورستان رومی در «نورت‌همپتون‌شر» پیدا شد. اما هنوز تشخیص دقیق نداده‌اند که قدمت این اسکلت به چه زمانی برمی‌گردد.

باستان‌شناسان بر این باورند که این جنازه با صورت روی زمین دفن شده بود به طوری که سنگ صافی را داخل دهان او و جای زبان بریده‌شده قرار داده بودند. این روش دفن کردن جنازه، یک روش تدفین عجیب و غیر معمول محسوب می‌شود.

این اولین باری است که یک اسکلت رومی با شواهدی از قطع عضو پیدا شده است. با وجود آنکه علت بریدن زبان این اسکلت هنوز مشخص نشده است، محققان تئوری‌های مختلفی را برای آن عنوان کرده‌اند.

این مرد ممکن است از مشکلات روانی رنج می‌برده است و خودش اقدام به قطع و بریدن زبانش کرده است یا اینکه به عنوان نوعی مجازات، زبان را از دهانش خارج کرده‌اند. در حالی که تنها استخوان‌های این اسکلت باقی‌مانده است، محققان معتقدند به رغم اینکه بریده شدن زبان اصلی‌ترین گزینه مطرح‌شده به شمار می‌رود، آنها به دنبال کشف علائمی از عفونت آرواره هستند.

سرپرست گروه محققان در گفتگو با گاردین به این نکته اشاره می‌کند که چنانچه زبان فردی بریده شود، دهان مملو از باکتری می‌شود و می‌توان شاهد عفونت زیادی بود. محققان در بررسی‌های خود موفق به یافت عفونت در استخوان‌های آرواره شدند بنابراین، فرضیه بریده شدن زبان قوت گرفت.

636211138498700882

اغلب قرار گرفتن اسکلت داخل قبر یکی از شاخص‌های موقعیت اجتماعی افراد بوده است. محققان در اوایل سال جاری موفق به کشف اسکلت یک زن قدبلند متعلق به قرون وسطی در لهستان شدند که در وضعیت مشابهی دفن شده بود به طوری که دست راست و پای چپش به جای کشیده بودن کامل، خمیده قرار گرفته بود.

یکی از باستان‌شناسان معتقد است که موقعیت غیرعادی دفن کردن اجساد، خاک کردن جنازه بدون مراقبت و توجه و کمبود اجسام دفن‌شده در قبر متوفی بیانگر آن است که این زن به طبقه احتماعی پایینی تعلق داشته است.

636211138511669688

به گزارش آنا به نقل از دیلی‌میل، در این جسد مرد رومی نیز شواهد حاکی از آن است که به دلیل قرار گرفتن صورت به روی خاک، این مرد از طبقه اجتماعی پایینی بوده است.