تصاویر کشتن بیرحمانه خرس قهوه ای

0
717

سه روز قبل یک خرس قهوه ای مجروح در منطقه آب شاهیوند واقع در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد توسط یکی از افراد محلی مشاهده و موضوع به اداره محیط زیست گزارش گردید. بلافاصله نیروهای یگان محیط زیست عازم محل مورد نظر شده و خرس قهوه ای مجروح را به پاسگاه محیط بانی منتقل نمودند.

بررسی های اولیه نشان می دهد این خرس نر و بالغ پس از نزدیک شده به یک روستا توسط عده ای از افراد محلی به شدت مورد ضرب و شتم با اجسام سخت و تیز قرار گرفته است به نحوی که چشم و سر حیوان سوراخ شده بود. خرس آسیب دیده پس از انتقال به پاسگاه محیط بانی با حضور دامپزشک معاینه شده و وضعیت حیوان وخیم گزارش شد.

به رغم تلاش های صورت گرفته خرس قهوه ای مجروح صبح دیروز بر اثر شدت جراحات وارده تلف شد. تلاش برای شناسایی و برخورد با عوامل ضرب و شتم و کشتار این خرس آغاز شده است.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران؛ به این ترتیب پس از مرگ هفت خرس قهوه ای در کرمانشاه، مهدیشهر سمنان، ارتفاعات دالاهو ، اشترانکوه لرستان، فیروزکوه تهران، بزقوش آذربایجان شرقی و ارتفاعات کلاردشت این هشتمین گزارش مستند از کشتار خرس های قهوه ای توسط عوامل انسانی در سال جاری است.

البته سه توله خرس در کهگیلویه و بویراحمد و گلستان نیز در سال جاری به ادارات محیط زیست تحویل شده اند که از سرنوشت مادر آنها اطلاعی در دست نیست و بطور حتم تعداد دیگری خرس قهوه ای در نقاط مختلف کشور کشته شده و یا بر اثر عوامل انسانی ازبین رفته اند که خبر آن هرگز به گوش کسی نرسیده است.