تصاویر ماهواره‌ای «اینتل‌ لب» از خسارت حمله به تاسیسات اتمی در کرج

0
226

تصاویر ماهواره‌ای «اینتل لب»، حاکی از آن است که تاسیسات سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی در حوالی کرج در حمله پهپادی دوم تیرماه، خسارت دیده است.

موسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی «اینتل ‌لب»، روز شنبه 12 تیر، نوشت: «وب‌گاه نورنیوز به نقل از مقامات جمهوری اسلامی از خنثی شدن حمله به یک ساختمان سازمان انرژی اتمی در کرج خبر داد اما تصاویر ماهواره‌ای روز اول ژوییه ماجرایی متفاوت را نشان می‌دهد.»

این تصاویر نشان می‌دهد که بخش وسیعی از سقف یکی از ساختمان‌ها تخریب شده است.

العربیه به نقل از خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی نوشت؛ دوم تیرماه، به نقل از منابع امنیتی، مدعی خنثی شدن «تلاش‌های خرابکارانه» در ساختمان سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی در کردان کرج شده بودند.

«نور نیوز»، در آن زمان، گزارش‌هایی مربوط به این عملیات در ساختمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی در اطراف کرج منتشر کرد که بر اساس ادعای این خبرگزاری این عملیات خنثی شد.

بنا به ادعای نور نیوز، این عملیات هیچگونه خسارت مالی و جانی نیز به‌دنبال نداشت. این خبرگزاری در این باره نوشت: «با توجه به تمهدیدات پیش‌بینی شده در خصوص حفاظت از اماکن متعلق به سازمان انرژی اتمی، اقدام بامداد امروز پیش از آن که صدمه‌ای به ساختمان وارد کند، خنثی شد و خرابکاران در پیگیری برنامه خود با شکست روبرو شدند.»