تصاویر زندان مخوف «السالوادور»

0
975

اجساد 14 زندانی عضو یک گروه تبهکاری در زندان “السالوادور” که احتمال می‌رود در اثر پاکسازی درون سازمانی به قتل رسیده باشند روز گذشته کشف شد.

مقامات این کشور اعلام کرده‌اند، اجساد قربانیان که از اعضای یک باند تبهکار به نام «باریو 18» در السالوادور بودند در بررسی‌های دوره‌ای از سلول‌های زندان پیدا شدند.

السالوادور به دلیل فعالیت گسترده گروه های خلافکار یکی از بالاترین آمارهای قتل را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده و طی سال جاری تا ماه میلادی آگوست دستکم 3840 فقره قتل در این کشور کوچک آمریکای لاتین که جمعیت آن به 7 میلیون نفر نیز نمی رسد، اتفاق افتاده است.

السالوادور با این تعداد جنایتکار تعدادی از مخوف ترین‌زندان های آمریکای مرکزی را نیز در خود دارد. زندان موسوم به “قفس ام.اس13″یکی از این زندان‌ها است که اعضای تبهکار باند “باریو 18” در آن زندانی هستند.

این زندان که شبیه قفس و در ابعاد 12 در 15 فوت ساخته شده ابتدا برای بازداشت های 72 ساعته در نظر گرفته شده بود اما پس از چندی به زندان دائمی برای اعضای مخوف ترین باند تبهکاری السالوادور تبدیل شد.

زندانیان این زندان جرم های سنگینی از جمله قتل و آدم ربایی را انجام داده اند و دولت السالوادور معتقد است چنین افرادی باید در چنین شرایط سختی زندانی باشند.

به گزارش فرادید، گفته می‌شود شمار اعضای گروه های خلافکار در السالوادور به 72000 نفر می رسد که 13000 نفر از آنها در زندان به سر می‌برند. “جیلس کلارک” عکاس گتی ایمیج از معدود کسانی است که توانسته مجوز عکاسی از این قفس ها را دریافت کند.