تصاویر زنان پیشمرگ آماده رویارویی با اسلامگرایان داعش

0
727

از آغاز حمله اسلامگرایان داعش به عراق و سوریه زنان و دختران کرد که پیش از این در پادگان های نیروهای پیشمرگ تحت آموزش های نظامی قرار گرفته‌اند در نقاط مختلف عملیاتی در کنار مردان با اسلامگرایان داعش می‌جنگند.

 هفته گذشته ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد زنان ایزدی عراق برای مقابله با اسلامگرایان داعش یک گروه نظامی تشکیل داده‌اند. این گروه نظامی متشکل از صد زن ایزدی پس از طی دوره‌های آموزشی آماده اعزام به مناطق عملیاتی می‌شوند.

این اقدام زنان ایزدی در حالی صورت می گیرد که اسلامگرایان داعش از ابتدای انجام عملیات اسلامگرایان داعش در عراق بیش از هراز ایزدی را به قتل رسانده و علاوه بر اسیر و آواره کردن آن‌ها، زنانشان را به عنوان برده به فروش رسانده است.

با این حال زنان داوطلب جنگ با اسلامگرایان داعش تنها ایزدی‌ها نیستند؛ از شروع درگیری‌ها در مناظق کردنشین عراق تعداد زیادی از دختران با حضور در واحدهای پیشمرگ زنان اعلام کرده‌اند که حاضراند سلاح به دست بگیرند و با اسلامگرایان داعش بجنگند.

به گزارش فرادید، در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرکوک یکی از پایگاه های نظامی کردستان عراق است که دختران داوطلب جنگ با اسلامگرایان داعش در آنجا آموزش می بینند؛ در این پادگان دختران کرد عبور از مناطق صعب العبور، نفوذ به مواضع دشمن، کسب اطلاعات از نیروهای دشمن، نصب کمین و همچنین استفاده از انواع مختلف سلاح ها نظیر خمپاره اندازها و رگبارها را یاد می گیرند و پس از سپری کردن دوره آموزشی در قالب واحد پیشمرگ زنان کرد به مناطق عملیاتی اعزام می شوند. پادگان های مشابهی نیز در اربیل، راس العین، قمیشلی و سنجار به زنان کرد برای نبرد با داعش آموزش می‌دهد.

عکس‌های زیر که در رویترز و خبرگزاری فرانسه منتشر شده است زنان کردی را نشان می‌دهد که در پادگان‌های نظامی آموزش می‌بینند و آماده اعزام به خط مقدم هستند.