تصاویر جدید فوق‌العاده واضح کاوشگر “استقامت” از مریخ

0
189

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویر جدیدی از سیاره سرخ که اخیرا میزبان مریخ نورد “استقامت” است، منتشر کرد.

 مریخ‌نورد استقامت(perseverance) در تاریخ ۱۸ فوریه ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی و ۲۱ گرینویچ(۰۰:۳۰ بامداد ایران) به آرامی در دهانه‌ی جزرو سیاره مریخ فرود آمد. ناسا نیز ساعاتی پیش با انتشار تصاویری نوشت: مریخ نورد استقامت به تازگی بر روی سیاره سرخ فرود آمده و اکنون نیز تصاویری از مریخ به دست ما رسیده است.

کمتر از یک روز پس از فرود مریخ نورد استقامت روی سطح سیاره سرخ، تیم‌های مسئول این ماموریت در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اولین تصاویر مربوط به فرود مریخ نورد مذکور و همچنین اولین تصاویر ثبت شده توسط آن از خانه جدیدش در دهانه جزرو منتشر کردند.

نکاتی درباره تصاویر منتشر شده

تصویر اول

تصویر  فوق، تصویری با وضوح بالا از لحظه فرود مریخ نورد استقامت بر روی سطح سیاره سرخ با کمک

) است.

تصویر فوق نخستین تصویر تمام رنگی مریخ نورد استقامت از مریخ است که توسط دوربین‌های هازارد(Hazard Cameras) که در قسمت زیرین مریخ نورد تعبیه شده ، ارسال شده است.

تصویر سوم

تصویر بالا عکس یکی از شش چرخ بزرگ مریخ نورد استقامت در خاک مریخ است.

تصویر چهارم

تصویر بالا تصویر مرحله ورود مریخ نورد استقامت به جو مریخ است که توسط دوربین “های رایز” ثبت شده است، این دوربین بر روی مدارگرد شناسایی مریخ تعبیه شده است.

ایسنا نوشت؛ هدف اصلی ماموریت مریخ نورد استقامت در مریخ انجام تحقیقات اخترزیست‌شناسی از جمله جستجوی علائم حیات میکروبی باستانی است. این مریخ نورد همچنین اولین مأموریت جمع آوری نمونه‌ نیز خواهد بود، نمونه‌های جمع آوری شده طی یک مأموریت در آینده به زمین بازگردانده خواهند شد.