تصاویر تجمع در اعتراض به اکران «رستاخیز»

0
215

جمعی از اهالی شهر مشهد روز پنجشنبه 25 تیرماه گرد هم آمدند تا اعتراض خود را نسبت به اکران «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش که عملا اکران آن متوقف شده است نشان دهند.

رستاخیز فیلمی تاریخی مذهبی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش محصول سال ۱۳۸۹ ایران است. فیلم رستاخیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین گشت و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین گشت.

این فیلم در ۲ دی ۱۳۹۲ در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت اکران خصوصی شد و در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در کاخ جشنوارهٔ فجر همزمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و با تایید برخی مراجع قم توانست چهرهٔ ابوالفضل عباس را با بازی بهادر زمانی نشان دهد.

در روزهای گذشته با اعلام خبر نمایش عمومی رستاخیز در ایران بار دیگر این فیلم با واکنش برخی از شخصیت‌های بلندپایه مذهبی رو به رو شد.

به گزارش مهر؛ در هیمن حال سازمان سینمایی ایران اعلام کرد که اکران فیلم سینمایی “رستاخیز” تا تامین نظر برخی از مراجع تقلید شیعیان به تعویق می‌افتد. سازمان سینمایی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تصمیم همیشگی مدیران و فعالان عرصه سینما مبنی بر رعایت شان و جایگاه جامعه مرجعیت و روحانیت محترم تاکید و اعلام کرد همین روال در خصوص اکران عمومی فیلم “رستاخیز” نیز اعمال خواهد شد.