تصاویر بوکسورهای افسانه‌ای تاریخ

0
1086
مسابقات بوکس در حین خشونت، همواره از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. تاریخ این ورزش تاکنون چهره‌های زیادی را به خود دیده که قصد داریم در ادامه برخی از افراد برتر آن را معرفی کنیم.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، بوکسورها گاهی باید از یک نژاد یا حتی فرهنگ مراقبت می‌کردند. عواملی از این دست باعث جان دادن به مسابقات بوکس شده است.

15. ماکس شمِلینگ – پیروزی ، باخت، تساوی: 56، 10، 4
این بوکسور سنگین وزن آلمانی بین سال‌های 1930 تا 1932 قهرمان جهان باقی ماند. دو پیروزیِ وی در برابر جو لوئیس در سال‌های 1936 و 1938 موجب کسب شهرت جهانی برای وی شد. احساسات ملی‌گرایانه‌ی این ورزش از دلایل شهرتش محسوب می‌شود.

24317_576

14. جین تونی – 61، 1، 1
تونی مشت‌زن اهل ایالات متحده آمریکا بود که بین سال‌های 1926 تا 1928 میلادی، قهرمان جهان بود. او بوکسوری متفکر بود که همین امر موجب موفقیت او شد. تونی دو بار در برابر جک دمپسی پیروز شد که دومین رقابت آن‌ها به یکی مشهورترین مسابقات بوکس تاریخ تبدیل شد. وی در زمان بازنشستگی در سال 1928 همچنان بی‌رقیب بود.

24318_889

13. سونی لیستون – 50، 4
نمی‌توان به هیچ وجه عنوان باهوشی را به او نسبت داد. از لیستون به عنوان یکی از سرسخت‌ترین بوکسورهای تاریخ یاد می‌شود. او همواره یکی از خطرناک‌ترین‌ها بوده است.

Sonny Liston

12. جک دمپسی – 61، 6، 8
از او به عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران تاریخ بوکس یاد می‌شود که از سال 1919 میلادی تا 1926 از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. او کاملا جسورانه می‌جنگید و همین امر باعث جذب اسپانسرهایش می‌شد.

Dempsey Poses

11. مایک تایسون – 50، 5، صفر
مایک تایسون مشت‌زن بازنشستهٔ آمریکایی و جوان‌ترین قهرمان بوکس حرفه‌ای سنگین‌وزن و یکی از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی دنیا است. تایسون از سال ۱۹۸۵ وارد دنیای بوکس حرفه‌ای شد. در ۱۹۸۶ قهرمان دسته فوق سنگین شورای جهانی مشت‌زنی شد و سال بعد قهرمانی اتحادیه جهانی مشت‌زنی و فدراسیون بین‌المللی مشت‌زنی را هم به چنگ آورد و قهرمان بلامنازع جهان شد. در ۱۹۸۸ در یک مبارزه به‌یادماندنی در ۹۱ ثانیه مایکل اسپینکس را ناک اوت کرده و اولین شکست او را رقم زد و ۲۰ میلیون دلار جایزه مسابقه را برد.

0202217P Tyson v Nielsen

10. ولادیمیر کلیچکو – 65، 3
ولادیمیر کلیچکو، مشت‌زن اوکراینی و قهرمان بوکس حرفه‌ای سنگین وزن جهان در ارگان‌های WBA، IBF، WBO و IBO است. کلیچکو در بازی‌های المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ در آتلانتا موفق به کسب مدال طلای بوکس رده فوق سنگین وزن شد. ولادیمیر کلیچکو در آوریل سال ۲۰۰۶ با شکست کریس بیرد، موفق به دریافت کمربندهای قهرمانی IBF و IBO شد. ولادیمیر در فوریه سال ۲۰۰۸ با شکست قهرمان روسی WBO ، سلطان ابراهیمف، در ورزشگاه مدیسن اسکوئر گاردن تعداد کمربندهای جهانی خود را به عدد سه رساند.

Wladimir Klitschko v Alex Leapai - IBF IBO WBA WBO Heavyweight World Championship

9. راکی مارسیانو – 49، 0
راکی مارسیانو قهرمان بوکس حرفه‌ای آمریکا و قهرمان سنگین وزن بوکس حرفه‌ای جهان و تنها فردی است که به عنوان بوکسور سنگین وزن در رقابت‌های حرفه‌ای ورزش بوکس شکست نخورده است. او شش مرتبه از عنوان خود دفاع کرد. مجموعه فیلم‌های راکی و فیلم گاو خشمگین با بازی رابرت دنیرو از شخصیت و زندگی «راکی مارسیانو» الهام گرفته شده است.

Boxing - Rocky Marciano

8. اوندر هالی فیلد – 41، 8 ، 2
اوندر هالی فیلد در زمانی زندگی می‌کرد که لوییس، تایسون و ریدیک بووه نیز حضور داشتند. رقابت‌های این افراد به یکدیگر از هیجان‌انگیزترین مسابقات بوکس بوده است.

US Evander Holyfield is pictured during

7. جو فریزیر – 32، 4، 8
جو فریزیر یکی از بوکسورهای جنجالی دهه ۸۰ آمریکا است که به دلیل مبارزه با محمد علی کلی، بوکسور افسانه‌ای جهان، مشهور شد. این فریزر و کلی سه بار با یکدیگر مبارزه کردند که سومین مبارزه آن‌ها به «مانیلا» معروف شد و یکی از خشن‌ترین مبارزات تاریخ بوکس محسوب می‌شود. سبک مبارزه‌ی جو فریزر کاملا منحصر به فرد بود.

A picture taken in January 1973 of US he

6. لنوکس لوئیس – 41، 2 ، 1
بهترین بوکسور سنگین وزن بریتانیایی لنوکس لوئیس است. مقام‌های کسب شده توسط لوئیس، قالب جدیدی برای قهرمانی جهان را در ذهن مردم ایجاد کرد. او مبارزی قوی بود که رویایی در برابرش ترس را به جان حریفانش می‌انداخت.

Heavyweight Champion Lennox Lewis of Eng

5. جرج فورمن – 76، 5
جرج فورمن در سن ۴۵ سالگی مایکل مورر ۲۶ ساله را شکست داد و با این کار مسن‌ترین فردی شد که تاکنون به مقام قهرمانی سنگین‌وزن جهان رسیده است. فورمن برای آخرین بار ۲۰ سال پیش از پیکار خود با مایکل مورر به این مقام دست یافته بود.

MOORER V FOREMAN

4. لری هولمز – 69، 6
لری صاحب یکی از پولادی‌ترین مشت‌های تاریخ بوکس بود. او چندین سال را در کنار محمد علی کلی گذراند و زمانی که خودش پا به عرصه گذاشت، سال‌های سال موفق بود. او از سال 1978 میلادی تا 1983 از عنوان WBC خود دفاع کرد. او در مجموع صاحب 20 عنوان شد و در کنار جو فریزر، کن نورتون، لئون اسپینکس، ترور بربیک، تنها افرادی بودند که توانستند محمد علی کلی را شکست دهند.

Larry Holmes

3. جک جانسون – 77، 13، 14
او اولین بوکسور سنگین وزن آفریقایی – آمریکایی بود که توانست قهرمان جهان شود. خلاقیت و سبک مبارزه‌ی او مثال زدنی است.

Jack Johnson

2. جو لوئیس – 68، 3
بمب افکنِ قهوه‌ای توانست از سال 1937 تا 1948 (یازده سال و 10 ماه) از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. رکوردهایی که او ثبت کرد باعث شد تا همواره از او به عنوان یکی از برترین بوکسورهای جهان یاد شود. جمله‌ی مشهور جو این بود: «هر کسی می‌تواند به ورزش بوکس ادامه دهد، مادامی که شکست نخورد.»

Louis V Walcott

1. محمد علی کلی – 56، 5
محمد علی کلی بی‌شک شناخته‌شده‌ترین بوکسور جهان است. او سبک خاص خودش را داشت و از لحاظ جذبه و تاثیر بر جامعه هم در مقام اول قرار دارد. محمد علی کلی در سه نبرد از بزرگترین نبردهای تاریخ بوکس حضور داشت.

CLAY V LISTON