تصاویری از ۱۷۰ روز در محاصره داعش به روایت نشریه تایم

0
346

نزدیک به نیمی از شهر «دیرالزور» سوریه که پس از شروع ناآرامی ها در این کشور از سال گذشته و با شروع پیش روی های داعش به اشغال این گروه اسلامگرا درآمده است؛ مابقی تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه در هراس حمله احتمالی داعش به سر می برند.

به گزارش نشریه تایم، داعش سال گذشته توانست گروه های مسلح موسوم به ارتش آزاد را از دیرالزور در شرق سوریه بیرون کند و نزدیک به نیمی از این شهر را در کنترل خود درآورد. گرچه گزارشات از اعدام و خونریزی داعش در مناطق تحت کنترل خود در دیرالزور حکایت دارد اما در مناطق دیگر این شهر نیز اوضاع بهتر نیست. این گروه بیش از 170 روز است که مناطق دیگری در دیرالزور مانند کوی‌«الجوره» و «القصور» را به محاصره درآورده و اقدام به بستن تمام مسیرهای ارتباطی گذرگاه دیر الزور -تدمر -دمشق کرده است.

بر اساس گزارش جدید سازمان ملل، بیش از 225 هزار تن از مردم سوریه که در این شهر محاصره شده اند هر لحظه منتظر حمله داعشی ها هستند.

هم اکنون مواد غذایی مورد نیاز ساکنان این مناطق توسط بالگردهای ارتش سوریه بدست آنها می‌رسد؛ در حالی‌که برق و اینترنت کاملا قطع است و قیمت یک لیتر بنزین به 2700 لیره، گازوئیل 1500 لیره و گاز 1200 لیره سوری می‌رسد.

عکس هایی که در زیر مشاهده می کنید آخرین تصاویری است که عکاس نشریه تایم در بازدید از بخش های تحت محاصره عکاسی کرده است. این نشریه به دلیل آنچه امنیت عکاس عنوان کرده از ذکر نام او خودداری می کند اما نوشته که وی تحت حفاظت نیروهای ارتش سوریه که با بالگرد به منطقه اعزام شده اند توانسته از صحنه نبرد ارتش این کشور با داعش عکاسی کند. به گفته عکاس، نیروهای مردمی مسلح و ارتش سوریه در کنار هم به مقاومت در برابر داعش ادامه می دهند اما نگران طرح ریزی عملیات احتمالی داعش برای تصرف کامل این شهر هستند.