تصاویری از سفر عارف به خرم‌آباد

0
202

محمدرضا عارف ۶۲ ساله متولد یزد، دکترای برق دانشگاه استنفورد، رئیس سابق دانشگاه تهران، وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت اول خاتمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون اول رئیس جمهور در دولت دوم خاتمی بوده است. او هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

محمد رضا عارف اصلاح طلبی میانه رو به حساب می آید که مورد احترام نظام است. او در حوادث سال 88 سکوت پیشه کرد و موضع ویژه ای اتخاذ نکرد.

همین مسئله باعث رویگردانی بخشی از اصلاح طلبان از وی شده است.

با وجود اینکه عارف را نمی توان خارج از دایره اصلاح طلبی دانست اما چند ماه پیش برخی گروه‌های این جریان او و مصطفی کواکبیان را اصلاح طلبان بدلی دانستند که نظام برای بالا بردن میزان مشارکت از آن‌ها استفاده می کند.

عارف در برنامه های انتخاباتی خود از وضعیت کنونی کشور انتقاد کرده است. او در مواردی از سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی دفاع کرده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از روند مذاکرات هسته ای ایران انتقاد کرده و گفته است: «مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده ولی چون پرونده هسته‌ای سیاسی شده است باید راه حل سیاسی پیدا کنیم و به نفع ماست که هر چه سریع‌تر این مساله را حل کنیم.»

محمد رضا عارف بارها تاکید کرده است که در دولتش از متخصصان و دانشگاهیان استفاده خواهد کرد. او از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد کرده است و بحث فرهنگ را یکی از اولویت های خود اعلام کرده است.