تشکیل کمیته ”برائت از مشرکین” برای مقابله با سیاست ها خارجی دولت روحانی

0
210

در واکنش به فعالیت های حسن روحانی  در نیویورک و گفت و گوی تلفنی او با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، در مدارس علمیه قم برنامه ”برائت از مشرکین” برگزار و تشکیل کمیته ای با این نام اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اصولگرای ”۵۹۸” نزدیک به نهادهای امنیتی، به دنبال وقایع سفر اخیر  حسن روحانی به نیویورک و تغییر رویکرد دستگاه دیپلماسی ایران برای ایجاد ارتباط با دولت آمریکا جمعی از طلاب و روحانیون مدارس علمیه قم با تشکیل کمیته “برائت از مشرکین “اعلام موجودیت کردند.

بنا بر این گزارش در اولین جلسه شورای سیاست گذاری این کمیته که با حضور فعالین فرهنگی و سیاسی مدارس علمیه قم در مدرسه معصومیه قم برگزار شدبرخی از اساتید حوزه های علمیه به بررسی مبانی فقهی ارتباط با شیطان بزرگ پرداختند.

در این گزارش آمده است در پایان جلسه کمیته “برائت از مشرکین” شرکت کنندگان با تجمع و شعار دادن علیه آمریکا پرچم این کشور را به آنش کشدیدند.

جمعه ۲۷-۹-۲۰۱۳ باراک اوباما با حسن روحانی تلفنی تماس گرفت و با او گفت و گو کرد. این تماس هنگامی صورت گرفت که روحانی محل اقامت خود در نیویورک را ترک و به فرودگاه می رفت. روحانی برای حضور در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به آمریکا رفته بود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در جلسه هفته گذشته وزرای امور خارجه گروه ۱+۵ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به منظور بررسی پرونده اتمی تهران حضور داشت.

پس از آن ظریف و گفت و گوی جداگانه کوتاهی داشتند که نخستین گفت و گوی وزرای خارجه ایران و آمریکا پس از ۳۴ سال قطع رابطه است.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکیل می دهند.