تشویق به اشاعه تروریسم در خاک آمریکا توسط جمهوری اسلامی با احیای برجام

0
349

مخالفان «برجام» در آمریکا می‌گویند از آنجایی که احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی میلیاردها دلار پول به جیب «نهادهای حامی تروریسم» همچون «بنیاد پانزده خرداد»، نهاد حامی قتل سلمان رشدی که چند میلیون دلار برای این کار جایزه تعیین کرده، سرازیر می‌کند، جمهوری اسلامی را به «اشاعه تروریسم» در خاک آمریکا تشویق می‌کند.

این بنیاد که زیرمجموعه «ستاد اجرایی فرمان امام» است که تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد، تعیین‌کنندهٔ جایزه 3.3 میلیون دلاری برای قتل رشدی است، که گمان می‌رود تا حدی انگیزه مهاجمی باشد که اوایل ماه جاری به او حمله کرد و ده ضربه چاقو به وی زد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ژانویه 2021 ستاد اجرایی فرمان امام و وابستگان آن را به دلیل ارتباط با رهبر جمهوری اسلامی، معاملات غیرقانونی، و آزار و اذیت مخالفان سیاسی رژیم تحت تحریم قرار داد.

در صورت موافقت جمهوری اسلامی با توافق هسته‌ای جدید، که با توجه به مواضع اخیر اروپا و آمریکا به نظر می‌رسد به زودی صورت می‌گیرد، تحریم‌ها قرار است از روی ستاد و بنیاد زیرمجموعه آن برداشته شود.

العربیه به نقل از واشینگتن فری‌بیکن می نویسد،منتقدان توافق هسته‌ای، شامل جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا، می‌گویند که دولت بایدن با این کار «کارزار ترور جهانی رژیم ایران» را تقویت می‌کند، و مقامات اسبق آمریکایی همچون مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین و جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، و مخالفان جمهوری اسلامی در آمریکا را به خطر می‌اندازد.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، که یکی از سرسخت‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای جدید است، دولت بایدن را به «کمک مالی» به طرح‌های تروریستی جهانی جمهوری اسلامی از طریق رفع تحریم‌ها متهم کرده است.

او به «فری‌بیکن» گفت: «علاوه بر تمام شکست‌های فاجعه‌بار توافق با جمهوری اسلامی، نسخه جدید آن تحریم‌های زیادی را لغو می‌کند، که جمهوری اسلامی را به تامین مالی تروریست‌های خود برای قتل مقامات آمریکایی و مخالفان جمهوری اسلامی توانا خواهد کرد. دولت بایدن با این توافق جمهوری اسلامی را تشویق به اشاعه تروریسم در خاک آمریکا می‌کند.»