تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه خادمین و نوکیشان مسیحی زندانی

0
171

بنابه گزارشات رسیده  فشارها و اذیت و آزارها علیه خادمین کلیسا و نوکیشان مسیحی زندانی در ایام ماه رمضان بصورت جنون آمیزی ادامه دارد.

روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه رضا ربانی یکی از خادمین کلیسای کرج پس از ۵ هفته زندانی بودن در سلولهای انفرادی بند سپاه کرج که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد به سالن ۷ زندان مرکزی کرج منتقل گردید. او متعاقبا به شعبه ۶ دادگاه انقلاب کرج برده شد و توسط فردی به نام محمد یاری رئیس این شعبه مورد بدرفتاری و توهین و اذیت آزار قرار گرفت.

محمد یاری خطاب به خادم کلیسا آقای ربانی گفت:«شما نجس هستید،شما مسیحیان صهیونیست هستید،شما جوانهای مردم را منحرف می کنید، بدترین شرایط را باید برای شما مهیا کرد» سپس این فرد یک قرار ۱۰۰ میلیونی برای خادم کلیسا صادر کرد. محمدیاری همچنین گفت :که بزودی پرونده ات به دادگاه می رود و همانجا حکمت صادر خواهد شد.

خادم کلیسا رضا ربانی در طی مدتی که در سلولهای انفرادی شکنجه گاه وزار اطلاعات در زندان کرج بود مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. از جمله شکنجه هایی که بازجو خلج علیه او بکار می برد در حالی که خادم کلیسا با دست بند و پابند و چشم بند بود با کشیدن کش به سمت صورت او رها می کرد این شکنجه برای مدتی طولانی ادامه می یافت.

شیوه های غیر انسانی دیگری که بازجو خلج علیه خادم کلیسا بکار می برد. خادم کلیسا را تحت عنوان اینکه می خواهند او را به دادگاه ببرند وی را در ماشینی قرار داده بودند و در فاصله چند متری منازل نوکیشان مسیحی در کرج پارک می کردند و طوری او را در ماشین قرار می دادند که نوکیش مسیحی او را ببیند و به نوکیشان مسیحی می گفتند که او شما را لو داده است و از این طریق سعی در ایجاد بی اعتمادی و تخریب شخصیت خادم کلیسا می نمودند.
بازجو خلج با پرونده سازی دروغین و واهی سعی دارد که این خادم کلیسا را به محکومیتهای سنگین زندان محکوم کند.
از طرفی دیگر خادم دیگر کلیسای کرج آقای امین خاکی که زمستان سال گذشته دستگیر شده بود همچنان در زندان کارون اهواز بصورت بلاتکلیف بسر می برد. همچنین ۲ نوکیش مسیحی دیگر به نام های حسین بارون زاده و رحمان بهمن که در حال حاضردر زندان دزفول زندانی هستند از زمستان سال گذشته در بلاتکلیفی بسر می برند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان ازفعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه ، اذیت و آزار،توهین و پرونده سازی و بلاتکلیفی هموطنان نوکیش مسیحی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشرو گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب خواستار دخالت برای پایان دادن به اذیت و آزار و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی هموطنان مسیحی زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ مرداد ۱۳۹۳ برابر با۲۶ ژوئیه ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل