تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در صورت عدم توافق

0
216

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، ضمن بیان این‌که عدم دست‌یابی به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی بعید به نظر نمی‌رسد، گفت در صورت عدم حصول توافق با جمهوری اسلامی واشینگتن در همکاری با جامعه بین‌المللی تحریم‌ها را علیه این کشور تشدید خواهد کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد که سه‌شنبه سوم ماه مه طی کنفرانسی خبری به سوالات روزنامه‌نگاران پاسخ می‌داد، ضمن اشاره به این که مذاکرات هسته‌ای احیای برجام تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، گفت تعداد زیادی از مسائل مهم در این پرونده حل شده است.

او درباره وضعیت توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی در حالی که چندین هفته است مذاکرات مربوط به احیای آن متوقف شده، اظهار کرد:«هنوز فکر می‌کنیم ضروری است که بر مبنای تعهدات خود به توافق برجام برگردیم.»

با این حال او ضمن تاکید این که کارهای زیادی کماکان باقی مانده و باید انجام پذیرد، گفت: «هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و این احتمال وجود دارد که به توافق نرسیم».
توماس همچنین خاطرنشان کرد، «در صورتی که دیپلماسی به نتیجه نرسد ما به همکاری‌های نزدیک خود با جامعه جهانی برای تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهیم داد.»
العربیه نوشت؛ سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد با اشاره به سخنان جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور، تاکید کرد که تعهد رئیس‌ جمهوری آمریکا قاطعانه است و او به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست یابد.

او همچنین یادآوری کرد که بایدن در عین حال متعهد شده که آماده است به توافق برجام بازگردد.

اظهارات نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل درباره احتمال شکست یا احیای برجام در حالی است که چند دیپلمات و مقام غربی، دوشنبه به خبرگزاری «رویترز» گفته بودند، مذاکرات وین در «بستر مرگ» بوده و این مقامات تا بخش زیادی امید خود را درباره احیای برجام از دست داده‌اند.