تسلیحات ارسالی جمهوری اسلامی برای حوثی‌ها توسط آمریکا کشف و ضبط شد

0
124

ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه 29 اکتبر 2020 اعلام کرد نیروهایش در دریای عرب یک محموله تسلیحات که توسط جمهوری اسلحه به مقصد پیکارجویان حوثی یمن قاچاق می‌شد را شناسایی و ضبط کردند.

کشف و ضبط محموله تسلیحات قاچاق جمهوری اسلامی ساعاتی پس از آن صورت گرفت که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا تلاش‌های حوثی‌ها برای حمله به پادشاهی عربی سعودی را محکوم کرد و در صفحه توئیترش نوشت این حملات که با حمایت جمهوری اسلامی و با هدف تهدید امنیت منطقه صورت می‌گیرد، باید فورا متوقف شود.

پمپئو همچنین از حوثی‌ها خواست به روابط خود با نظام جمهوری اسلامی پایان دهند و گفت که حملات آنها جان شهروندان غیرنظامی بی‌گناه و زندگی آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد.

جان ابی زید سفیر آمریکا در ریاش هم بر اهمیت تقویت صلح در خاورمیانه و تلاش مجدانه برای مقابله با اقدامات خرابکارانه نظام جمهوری اسلامی در منطقه تاکید کرد و گفت که دخالت‌های دولت جمهوری اسلامی در موضوع یمن رسیدن به راهی برای صلح و حل و فصل بحران این کشور را دشوارتر می‌کند.

سفیر آمریکا در ریاض در یک گفتگوی مجازی با تعدادی از رسانه‌ها بر اهمیت روابط تاریخی کشورش و سعودی در 75 ساله گذشته نیز تاکید کرد.

جان ابی زید همچنین به تلاش‌های سعودی و مارتین گریفیث فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای ممکن شدن آزادی شهروندان آمریکایی که از سوی حوثی‌ها به گروگان گرفته شده بودند، اشاره کرد و گفت که دخالت‌های ایران در یمن کار را در این کشور دشوارتر کرده است.

العربیه نوشت؛ ائتلاف نظامی عربی حمایت از دولت قانونی یمن هم روز چهارشنبه اعلام کرد طی 24 ساعت 6 فروند پهپاد بمب‌گذاری شده که حوثی‌ها برای هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی و مناطق مسکونی سعودی ارسال کرده بودند را رهگیری و سرنگون کرد.