ترور هر آمریکایی توسط جمهوری اسلامی اقدام جنگی محسوب میشود

0
359

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا ترور هر شهروند آمریکایی توسط جمهوری اسلامی را اقدام جنگی علیه ایالات متحده دانست.

اسپر که طی مصاحبه‌ای عنوان کرد درباره تهدیدها و توطئه‌های جمهوری اسلامی برای ترور مقامات آمریکایی گفت که او به‌طور «شبانه‌روزی و هفت روز هفته» از زمانی که وزارت دفاع «پنتاگون» را ترک کرده است از سوی دولت ایالات متحده آمریکا محافظت می‌شود.

اسپر پنج‌شنبه 21 مرداد در مصاحبه خود گفت «اینجا در ویرجینیا و هنگامی که سفر می‌کنم دارای محافظت شبانه‌روزی در طول ایام هفته هستم و این بخشی از کار است».

اظهارات مارک اسپر یک روز پس از آن مطرح می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایرانی را به طرح‌ریزی برای کشتن جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا که از اواخر سال 2021 تحت حفاظت سرویس مخفی آمریکا است، متهم کرد.

العربیه به نقل از شبکه CBS News نوشت؛ اسپر ضمن تحسین موضع جیک سالیوان، مشاور کنونی امنیت ملی آمریکا در هشدار دادن به جمهوری اسلامی درباره عواقب وخیم هر گونه تعرض به شهروندان آمریکایی، گفت:« ببین، اگر بخواهند نه یک مقام آمریکایی بلکه یک شهروند آمریکایی را ترور کنند این به نظر من اقدام جنگی است.»

وزیر دفاع پیشین آمریکا از دولت بایدن خواست تا در راستای تلاش‌های واشینگتن برای احیای توافق هسته‌ای مواضع شدیدتری را علیه جمهوری اسلامی در پیش گیرد.

اسپر ضمن «جدی و حقیقی» خواندن تهدیدهای جمهوری اسلامی برای انتقام‌گیری از مقامات و شهروندان آمریکایی، گفت که تهدیدها علیه او دست‌کم بخشی از آن به رویکرد واکنش انتقامی مربوط می‌شود که جمهوری اسلامی آن را برای گرفتن انتقام قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس دنبال می‌کند.

دولت آمریکا علاوه بر مارک اسپر و جان بولتون برای مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین و برایان هوک، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا نیز محافظت‌های لازم را در برابر تهدیدهای فزاینده جمهوری اسلامی فراهم می‌کند.