ترسیم چهره داوینچی با کشف دی.ان.ای موجود در آثار او

0
239

اطلاعات حاصل از بررسی دی.ان.ای برگرفته شده از نقاشی‌های لئوناردو داوینچی، ممکن است برای بازسازی دیجیتالی صورت این نقاش و مجسمه ساز معروف ایتالیایی و تایید محلی که او پس از مرگش در سال ۱۵۱۹ میلادی در آنجا دفن شده است، استفاده شود.

 پژوهشگران در تلاش برای یافتن آثاری از تارهای مو و ذرات پوست به جا مانده در نقاشی‌ها، آثار و  و یادداشت‌های داوینچی هستند تا با استفاده از فناوری های نوین، در یابند که چهره این نابغه فلورانسی چگونه بوده است.

آنها می‌خواهند برای مشخص کردن رنگ مو و چشم، و همچنین شکل صورت و رنگ پوست او از فناوری‌های پیشرفته تحلیل ژنتیکی استفاده کنند. دانشمندان معتقدند که می‌توانند به اطلاعات جدیدی درباره شیوه زندگی و وضعیت سلامت داوینچی دست یابند.

کارشناسان موسسه “جی کرگ ونتر” در ایالت کالیفرنیای آمریکا، این پروژه را سرپرستی می‌کنند. قرار است نخستین مرحله از این آزمایش‌ها روی تابلوی “ستایش مغان”، که در شهر فلورانس ایتالیا نگهداری می‌شود، انجام شود.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از اسکای نیوز، هر نمونه از دی.ان.ای هایی که از آثار داوینچی کشف شود، علاوه بر مقایسه با نمنوه های برگرفته شده از گورهای والدین داوینچی، با افرادی که گمان می‌رود نسبتی با او داشته و زنده هستند مقایسه خواهد شد.

شکل جمجمه‌های آنها نیز به پژوهشگران در بازسازی صورت داوینچی کمک خواهد کرد.