ترانه فیلم جیمز باند برای نخستین بار پرفروش‌ترین شد

0
464

ترانه‌ای که سام اسمیت، خواننده بریتانیایی موسیقی پاپ برای اسپکتر، تازه‌ترین فیلم جیمزباند خوانده٬ تاریخ‌ساز شد.

ترانه “نوشته روی دیوار” (Writing’s On The Wall) که ۲۵ سپتامبر منتشر شد٬ نخستین ترانه یک فیلم از مجموعه جیمزباند است که در فهرست پرفروش‌ترین‌‌های بریتانیا صدرنشین شد.

این ترانه با فروشی حدود ۷۰ هزار نسخه (با احتساب پخش اینترنتی) در یک هفته توانست ترانه “منظورت چیه” (What Do You Mean) جاستین بیبر را به رده دوم بفرستد.

بهترین جایگاهی که پیش از این ترانه‌ای از فیلم جیمز باند به دست آورده بود ترانه‌ اسکای‌فال با صدای ادل و ترانه فیلم نمایی برای کشتن با اجرای دورن دورن بوده که در رده دوم جدول پرفروش‌ترین‌ها جا گرفتند.

سام اسمیت به بی‌بی‌سی گفت که از اینکه او و ترانه‌اش شماره یک بریتانیا شده‌اند “بسیار مغرور است”.

او پیشتر درباره این ترانه گفته بود از این که با ساخت این ترانه در ردیف خواننده و ترانه سرایانی قرار می گیرد که همیشه الهام بخش او بوده‌اند بسیار خوشحال و هیجان‌زده است.

او گفت که گرچه فقط بیست دقیقه صرف ساختن این ترانه کرده اما آن را یکی از بهترین آثار خود می داند.

سام اسمیت از سال ۱۹۶۵ و پس از تام جونز٬ نخستین خواننده مرد بریتانیایی است که فیلمی از جیمز باند با صدای او آغاز می‌شود.

این خواننده ۲۳ ساله تاکنون چندین جایزه گرمی و بریتز به دست آورده است.

سال گذشته بیش از یک میلیون نسخه از آلبوم او در بریتانیا و آمریکا به فروش رفت.

ادل، خواننده ترانه اسکای فال فیلم قبلی جیمزباند بود که در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه اسکار بهترین ترانه متن فیلم شد.

بیست و چهارمین فیلم جیمز باند با بازی دانیل کریگ که برای چهارمین بار نقش مامور ام‌‌آی ۶ را بازی می‌کند٬ روز ۲۶ اکتبر به طور همزمان در بریتانیا و ایرلند به نمایش در می‌آید.

150729131017_spectre_640x360_pa
اسپکتر (Spectre) که در زبان انگلیسی خلاصه شده عنوان “مدیریت ویژه ضدجاسوسی، تروریسم، انتقام و اخاذی” (Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion) است، نام یک سندیکای خیالی بین المللی خلافکاران است که در فیلم های جیمز باند در سال های دهه ۶۰ حضور داشت و پس از سال ها درگیری حقوقی سازندگان با یک تهیه کننده فیلم بر سر آن، اکنون دوباره در این فیلم وارد شده است.

فیلمبرداری این فیلم در چند شهر از جمله لندن، مکزیکو سیتی، رم و طنجه انجام شد و بیش از هزار نفر در ساخت آن شرکت داشته اند.

اسکای فال، فیلم قبلی جیمز باند، پرفروش ترین فیلم تاریخ بریتانیا بود و فروش جهانی اش بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار (۷۰۵ میلیون پوند) بالغ شد.