ترامپ : من هرگز خواستار ملاقات با رهبران جمهوری اسلامی نشده ام

0
225

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مصاحبه با رویترز در خصوص مسائل مختلف از جمله جنگ تجاری آمریکا و چین، کره شمالی، ترکیه، روسیه و جمهوری اسلامی اظهار نظر کرد.

رئیس جمهوری آمریکا نسبت به مذاکرات تجاری کشورش با پکن که قرار است میان نمایندگان چین و آمریکا در واشنگتن صورت بگیرد ابراز ناامیدی کرد، هر چند دولت پکن گفت که امیدوار است این مذاکرات به نتایج خوبی منتهی شود.

با این حال، رئیس جمهوری آمریکا گفت که از نظر او مذاکرات تجاری با چین “زمان بِر” است و او هیچ محدودیت زمانی برای این گفتگوها قائل نیست. وی دولت چین را در زمینۀ تجاری قدرتی کارکشته توصیف کرد و تلویحاً رؤسای جمهوری پیشین آمریکا را در این زمینه ساده لوح خواند که به ادعای دونالد ترامپ با ساده لوحی شان باعث تراز تجاری منفی آمریکا شدند.

دونالد ترامپ مناسبات خود را با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، فوق العاده خواند و گفت که در ملاقاتش با پوتین در هلسینکی با او در مورد اسرائیل، سوریه و اوکراین و نیز الحاق کریمه گفتگو کرده است. وی در عین حال گفت که قصد ندارد به تحریم های آمریکا علیه روسیه خاتمه دهد “مادام که این کشور اقدام متقابلی در مورد سوریه، اسرائیل و خیلی چیزهای دیگر انجام ندهد…”

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که او هرگز خواستار گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی نشده است. دونالد ترامپ گفت : “اگر حسن روحانی مایل است با من ملاقات کند من مخالفتی ندارم، اما، اگر هم نخواست اصلاً مهم نیست. در هر حال من خواستار ملاقات نشده ام.”