ترامپ در واکنش به حملات موشکی جمهوری اسلامی خواستار آشتی با تهران شد

0
124

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی که در واکنش به حملات موشکی جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی در عراق ایراد کرد، گفت که تحریم های تازه ای علیه جمهوری اسلامی اعمال خواهد شد. او در عین حال از دولت های اروپایی خواست که از برجام خارج شوند و ناتو را به فعالیت بیشتر در خاورمیانه فراخواند.

رئیس جمهوری آمریکا از پاسخ نظامی به اقدام جمهوری اسلامی سخنی نگفت. او خطاب به رهبران حکومت اسلامی گفت که وی آمادۀ آشتی و صلح با کسانی است که طالب صلح و آشتی باشند.

دونالد ترامپ از اینکه حملات موشکی جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکایی در عراق تلفات جانی به بار نیاورده ابراز خرسندی کرد و گفت که به نظر می رسد که جمهوری اسلامی پس از این حملات عقب نشینی کرده است. دونالد ترامپ نگفت که جمهوری اسلامی در چه زمینه هایی عقب نشینی کرده است. اما، وی این عقب نشینی را برای منطقه و جهان مثبت خواند   

رویترز به نقل از مقامات حکومت های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نوشته است که حکومت اسلامی تمام تلاش خود را به خرج داده بود تا حملات موشکی آن به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق تلفات جانی به بار نیاورند.

به گزارش رادیوفرانسه؛ یکی از مقامات غربی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفته است که رهبران حکومت اسلامی می خواستند واکنشی به قتل قاسم سلیمانی از خود نشان بدهند، اما، قطعاً قصد تنش آفرینی نداشتند.