ترامپ: در مبارزه شجاعانه مردم علیه حکومت دیکتاتوری در ایران، آمریکا در کنار آنان ایستاده است

0
429

دونالد ترامپ در سخنرنی سالانه خود در کنگره آمریکا، بار دیگر دولت جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داد و گفت از کنگره آمریکا خواسته است تا ایرادهای اساسی توافق هسته ای وحشتناک، با جمهوری اسلامی را برطرف کند. رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعتراضات مردمی اخیر در ایران گفت: “وقتی مردم ایران علیه جنایات حکومت دیکتاتور فاسد قیام کردند، من ساکت نماندم. آمریکا در مبارزه شجاعانه مردم ایران در کنار آنان ایستاده است. “

 رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه ۱۰ بهمن در سخنرانی خود موسوم به ” وضعیت ایالات متحده” در محل کنگره آمریکا، بار دیگر از توافق هسته ای با جمهوری اسلامی، اعلام نارضایتی کرد و گفت از کنگره آمریکا خواسته است تا ایرادهای اساسی توافق هسته ای  با جمهوری اسلامی را برطرف کند. رئیس جمهور آمریکا در خصوص این که آیا مردم ایران را از لیست ممنوعیت های سفر به آمریکا حذف می کند یا خیر، چیزی نگفت.

 وی همچنین در خصوص مسائل داخلی آمریکا اشاره داشت به این که، “دستی باز” را به سوی دمکرات ها دراز می کند تا اختلافات تلخ سیاسی کنار گذاشته شود. ترامپ از مردم آمریکا خواست “به عنوان اعضای یک تیم، یک مردم و یک خانواده دور هم بیایند.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رئيس جمهور آمریکا گفت: “درحال ساختن یک آمریکای امن، قوی و سربلند” است.