ترامپ: جمهوری اسلامی بزرگترین حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر، اینترنت را مسدود کرده است

0
326

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در سومین اشاره خود به اعتراض‌های گسترده در ایران، از اینکه رهبران جمهوری اسلامی اینترنت را قطع کرده اند و مانع دسترسی مردم به اطلاعات آزاد می شوند، انتقاد کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ، یکشنبه ۱۰ دی در توئیتر خود نوشت: جمهوری اسلامی، نخستین دولت حامی تروریسم با موارد زیادی از نقض حقوق بشر که به صورت ساعتی اتفاق می افتد، حالا اینترنت را هم قطع کرده تا تظاهرکنندگان دوستار صلح نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. اصلا خوب نیست!

پیش از این آقای ترامپ در موضع گیری جداگانه اعلام کرد با مردم ایران همراهی می کند. رئیس جمهوری آمریکا در اولین واکنش به اعتراضات در مشهد و کرمانشاه، خواستار توجه حکومت جمهوری اسلامی به مطالبات مردم و تظاهرات مسالمت آمیز ایران شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه هم همزمان با سومین روز اعتراضات در ایران، یک نقل قول خود در سازمان ملل در شهریور را در توئیتر گذاشت که در آن گفته بود، مردم ایران با گزینه های مقابل خودشان درباره سرنوشت شان روبرو هستند.

سومین واکنش آقای ترامپ در حالی است که اعتراض های گسترده در ایران برای چهارمین روز متوالی در بیش از ۱۵ شهر دیگر ادامه یافت.

به گزارش صدای آمریکا؛ در حالیکه روحانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی پس از چهار روز، قصد داشت معترضان را آرام کند، سخنان او اثری بر روند اعتراضات نداشت و تجمعات مردم در چهارمین روز اعتراض‌ها ادامه یافت. آقای روحانی در این سخنان بدون اشاره به برخورد خشن پلیس با مردم و کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان، اعتراض را حق مردم دانست اما تاکید کرد که نباید منجر به تخریب شود. او همچنین گفت که حل برخی مشکلات اقتصادی زمان می‌برد.