ترامپ: اگر عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی صورت گیرد بلندمدت نخواهد بود

0
232

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به قدرت بالای نظامی کشورش در صورت مواجه نظامی با جمهوری اسلامی تاکید کرد که اگر این درگیری نظامی به وقوع بپیوندد زمان زیادی به طول نخواهد انجامید.

رئیس جمهوری آمریکا که با شبکه خبری فاکس گفتکو می کرد در عین حال یادآور شد که در تهاجم نظامی احتمالی به جمهوری اسلامی نیازی به استفاده از نیروی زمین نخواهد بود و سربازان «چکمه بر زمین نخواهند گذاشت.»

این سخنان در حالی مطرح می شود که آقای ترامپ پیشتر نیز در سخنانی مشابه توان بالای نظامی کشورش را به رخ کشیده و تهدید کرده بود که در صورت وقوع جنگ کار جمهوری اسلامی را تمام خواهد کرد.

حمله راکتی به نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد از جمله مواردی بود که دونالد ترامپ را به واکنش های تهدید آمیز واداشته بود.

این تهدید ها پس از سرنگونی پهپاد تجسسی آمریکا بر فراز تنگه هرمز ابعاد تازه ای یافت و حتی تا مرز عملی شدن هم پیش رفت اما به ادعای دونالد ترامپ دقایقی پیش از انجام عملیات با توجیه عدم تناسب با تبعات سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین متوقف شد.

جدا از دونالد ترامپ، برخی دیگر از مقامات و کارشناسان مسائل نظامی در آمریکا پیش از این در سخنانی که از سوی برخی تحلیلگران غلوآمیز ارزیابی شده حمله نظامی ایالات متحده به جمهوری اسلامی را ویرانگر و مخرب ارزیابی و تاکید کرده بودند که در صورت وقوع این حمله یگان های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ظرف دو روز متلاشی خواهد شد. این مطلب در گزارش اخیر پنتاگون نیز مورد تایید قرار گرفته بود.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه فاکس بیزنس مبنی بر اینکه آیا تدارکی برای جنگ با جمهوری اسلامی دیده شده، می گوید: «امیدوارم که این جنگ روی ندهد اما اگر تهاجمی صورت گیرد ما در یک موضع بسیار قوی هستیم و هر اتفاقی ممکن خواهد بود.»

دونالد ترامپ در ادامه یادآور شد: «من از چکمه سربازان بر روی خاک صحبت نمی کنم، اما به سادگی می گویم که اگر اتفاقی روی دهد زمان زیادی به طول نخواهد انجامید.»

به گزارش یورونیوز؛ این اظهارات تنها چند روز پس از حمله هوایی متوقف شده آمریکا به مواضع ارتش و سپاه پاسداران در جمهوری اسلامی مطرح می شود. متحدان واشنگتن هشدار داده اند که بالاگرفتن تنش میان جمهوری اسلامی و آمریکا که پس از خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای روز به روز بر شدت آن افزوده شده ممکن است با ادامه وضعیت فعلی به جنگ منجر شود.