ترامپ ارزیابی مدیران اطلاعاتی آمریکا دربارۀ جمهوری اسلامی را ساده لوحانه خواند

0
282

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گزارش سرویس های اطلاعاتی این کشور را در مورد وضعیت اتمی کره شمالی و مبارزه با گروه داعش مورد انتقاد قرار داد و ارزیابی این سازمان ها را در مورد جمهوری اسلامی ساده لوحانه توصیف کرد.

 رئیس جمهوری آمریکا در پیام های توئیتری خود اظهار داشت که گروه داعش در سوریه به زودی نابود خواهد شد و خلع سلاح اتمی کره شمالی عاری از اقبال نیست.

روز سه شنبه مدیر سرویس های اطلاعاتی آمریکا، دان کوتس و رؤسای سازمان سیا آمریکا و اف بی آی در مقابل کمیسیون اطلاعات سنای این کشور چشم پوشی کره شمالی از زرادخانۀ اتمی اش را غیرمحتمل دانستند. مدیر سازمان های اطلاعاتی آمریکا در اظهاراتی جداگانه گفت که گروه داعش همچنان می تواند از طریق سوریه و عراق به آمریکا و متحدان منطقه ای و غربی اش حمله کند.

در واکنش، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به مدیران سرویس های اطلاعاتی کشورش نوشته است : “به نظر می رسد که این افراد در مورد خطر جمهوری اسلامی شدیداً منفعل و ساده لوح هستند.” دونالد ترامپ سپس افزوده است که مدیران اطلاعاتی آمریکا “اشتباه می کنند و ای بسا باید به مدرسه بازگردند.”

به گزارش رادیوفرانسه؛ در مقابل کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا، مدیران سرویس های اطلاعاتی این کشور روز سه شنبه ۲٩ ژانویه اظهار داشتند که جمهوری اسلامی در پی توسعۀ سلاح اتمی و نقض برجام نیست.