تد کروز: اوباما ملایان را به سیستم مالی جهان وصل و ترامپ آن را قطع کرد

0
147

تد کروز سناتور جمهوری‌خواه و عضو کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا، جمعه 9 اکتبر 2020 در بیانیه‌ای اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم‌هایی بر سیستم مالی دولت جمهوری اسلامی را تحسین‌ کرد.

تد کروز با بیان این‌که دولت اوباما ملایان را به سیستم مالی جهان وصل و ترامپ آن را قطع کرده است، گفت دولت اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به موجب توافق «فاجعه‌بار» هسته‌ای، میلیاردها دلار را به دولت جمهوری اسلامی داد که این اموال به دولت جمهوری اسلامی امکان داد تا بیشتر به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم بپردازد.

این عضو مجلس سنای آمریکا افزود که او همواره به متوقف کردن این اقدام متهورانه از طریق اعمال تحریم‌هایی کامل بر بخش مالی دولت جمهوری اسلامی فراخوان داده بود.

تد کروز گفت که به دولت دونالد ترامپ به خاطر اقدام امروز آن در اتخاذ چنین گامی برای حمایت از سیستم مالی جهان و کاهش «نفوذ پلید دولت جمهوری اسلامی در منطقه» درود می‌فرستم و جهت تضمین اجرای این تحریم‌ها آماده همکاری با دولت ترامپ هستم».

در این بیانیه همچنین آمده که سناتور تد کروز همواره از ایالات متحده آمریکا خواسته تا با اقدامات رژیم جمهوری اسلامی در زمینه پولشویی و حمایت از تروریسم مقابله کند.

تد کروز در دسامبر 2018، پیش‌نویس لایحه‌ای را ارائه داد که به عنوان بخشی از قانون منع تامین مالی نامشروع، سیستم مالی دولت جمهوری اسلامی را تحریم‌ می‌کند. سناتور مارکو روبیو، تام کوتون، تام تیلیس و تاد یونگ در ارائه پیش‌نویس این لایحه مشارکت کردند.

العربیه نوشت؛ طی این بیانیه که در آن اقدام دولت آمریکا در تحریم بخش مالی دولت جمهوری اسلامی مورد تحسین قرار گرفته، آمده: «اعلام تحریم‌های امروز علیه دولت جمهوری اسلامی در ادامه نامه‌ای است که سناتور کروز و سناتور کوتون، خطاب به پرزیدنت ترامپ ارائه دادند و او را به اعمال تحریم‌هایی به موجب فرمان اجرایی شماره 13902علیه کل بخش مالی دولت جمهوری اسلامی دعوت کردند. این فراخوان از سوی سناتورها، جان کورنین، مارکو روبیو، ریک سکات و تام وتیلیس امضا شده است».