تدارک حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی توسط اسرائیل

0
33

بر اساس یک «گزارش درز شده»، پس از آنکه رهبران اسرائیل اخیرا «یک سری جلسات محرمانه» برگزار کردند، این کشور در حال تدارک برای حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

«شبکه 12» اسرائیل که یک شبکه محلی است روز پنج‌شنبه بدون ذکر منابع گزارش داد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اخیرا پنج جلسه با وزیران دفاع و اطلاعات خود و همچنین رئیس موساد برای بحث درباره حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی برگزار کرده است.

نتانیاهو، سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس امنیت ملی گفته بود: «تاکنون تنها چیزی که رژیم‌های شرور را از تولید سلاح‌ هسته‌ای باز داشته است، تهدید نظامی معتبر یا اقدام نظامی معتبر است. شرط ضروری و اغلب کافی، اقدام نظامی معتبر است. هر چه بیشتر منتظر بمانید، کار دشوارتر می‌شود، و ما خیلی صبر کرده‌ایم.»

در این راستا سرتیپ امیر عویوی، یک مقام دفاعی پیشین اسرائیل به فاکس نیوز گفت اسرائیل به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد تا هسته‌ای شود، و از آنجایی که جمهوری اسلامی بدون مانع برنامه هسته‌ای تسلیحاتی خود را پیش می‌برد، اسرائیل به زودی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله خواهد کرد.

العربیه به نقل از فاکس نیوز نوشت؛ عویوی تصریح کرد که یک جمهوری اسلامی هسته‌ای تنها تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود، بلکه در نهایت کل خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند و نظم جهانی تحت سلطه آمریکا را به چالش می‌کشد.

به گفته این مقام دفاعی پیشین اسرائیل: «من معتقدم که جلوگیری از هسته‌ای شدن جمهوری اسلامی یک اولویت جهانی است که باید تحت رهبری آمریکا و بر اساس یک طرح نظامی معتبر و تحریم‌های فلج‌کننده محقق شود.»

به گفته عویوی، اگر کشورهای دنیای دموکراتیک علیه جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهند، اسرائیل مجبور خواهد شد به تنهایی برای حفظ موجودیت خود اقدام کند، و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی رویارویی جمهوری اسلامی و اسرائیل «فراتر از جنگ اوکراین» خواهد بود، و احتمالاً ثبات جهانی را در ابعادی بی‌سابقه به چالش بکشد.