تدابیر منع آمد و شد در فرانسه به منظور مقابله با کرونا؛ خاطیان باید جریمه سنگین بپردازند

0
160

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به ۷۷۳۰ نفر و شمار تلفات به ۱۷۵ نفر افزایش یافت. در ادامه اجراء تدابیر به شدت سختگیرانه به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا در فرانسه، مقررات منع آمد و شد در سراسر کشور به اجرا گذاشته شده است. مسئولان فرانسوی، بطور پیاپی بر لزوم «ماندن در خانه» تاکید می‌کنند.تبلیغ بازرگانی

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت فرانسه، دست‌کم ۷ درصد از افرادی که در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند، کمتر از ۶۵ سال سن داشتند.

بنا بر تصمیم دولت فرانسه داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد خوراکی و مایحتاج روزانه، ادارات پست و موسساتی که خدمات اولیه ارایه می‌دهند، اجازه فعالیت خواهند داشت. اما تمامی مقاطع تحصیلی، ادارات، موسسات دولتی و غیردولتی و فروشگاه‌هایی که مایحتاج ضروری عرضه نمی‌کنند تعطیل شده‌‌اند.

محدودیت‌های شدید و مقررات منع رفت و‌ آمد

محدودیت‌ها هر روز شدت یافته و از شامگاه سه‌شنبه ۱۷ مارس/۲۷ اسفند، تمامی افرادی که قصد خروج از خانه‌های خود را دارند در صورت بازرسی از سوی پلیس باید دلایل کافی برای خروج از منزل ارایه دهند.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، خروج از منزل تنها به موارد خاص و تعیین شده از سوی دولت محدود شده است. بر پایه این تصمیم، کسانی که امکان کار از راه دور را نداشته و باید در محل کار خود حاضر شوند، تنها با ارایه گواهی از سوی کارفرما اجازه تردد خواهند داشت.

همچنین، مواردی مانند خرید روزانه از نزدیکترین فروشگاه محل اقامت، خروج از منزل به دلایل پزشکی یا تهیه دارو از داروخانه، ورزش و هواخوری بطور تک‌نفره و نه گروهی، گرداندن حیوانات در هوای آزاد، مجاز اعلام شده است. برای تمامی موارد یاد شده ارایه گواهی ضروری است. در عین حال، کسانی که از سالمندان و افراد معلول نگهداری می‌کنند نیز با ارایه گواهی می‌توانند تردد کنند.

در پی اعلام تدابیر مقررات منع آمد و شد در فرانسه، خیابان‌های شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه بسیار خلوت و به‌دور از هرگونه ترافیک است.

در صورت عدم رعایت مقررات وضع شده در جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا، شهروند خاطی با جریمۀ  ۱۳۵ یورویی مواجه خواهد شد.

بیمارستان‌های شرق فرانسه مملو از بیماران مبتلا به کرونا است

در هفته‌های پیش از اعلام دولت، مبنی بر گذر به مرحله اضطراری در فرانسه، بیمارستان‌ها خود را برای افزایش مراجعات مبتلایان به ویروس کرونا آماده می‌کردند.

با گسترش سریع کووید ۱۹ ، بیمارستان‌های فرانسه به ویژه در شهرهای شرقی این کشور، مملو از بیماران مبتلا به ویروس کرونا شده است.

ارتش فرانسه، به منظور کمک‌رسانی، بسیج شده و تعدادی از بیمارانی که حال وخیم داشته و نیاز به مراقبت در بخش مراقبت‌های ویژه را داشتند، با هلیکوپترهای ارتش به بیمارستان‌های مجهز منتقل شدند.

به گزارش رادیوفرانسه؛ مقامات فرانسوی از تمامی شهروندان خواسته‌‌اند تا از مراجعات غیرضروری به بیمارستان‌ها خودداری کرده و در صورت نیاز ، مشکل خود را با پزشک مخصوص خود از طریق تلفن در میان بگذارند.