تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه: ایجاد فضای باز سیاسی، تکریم دانشجویان

0
265

چند صد تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به عملکرد ریاست دانشگاه و فضای امنیتی حاکم روز یکشنبه ۷ مهر ۹۲ در حیاط دانشگاه صنعتی ارومیه تحصن کردند.

 بنا به گزارش تارنمای دانشجونیوز، در این اجتماع که تعداد زیادی از دانشجویان در آن شرکت کرده بودند، شرکت کنندگان به بیان مطالبات خود پرداختند.

 عمده ی مطالبات دانشجویان در این تجمع در ادامه آمده است:

– احیای انجمن های علمی که به بهانه های واهی حتی اجازه فعالیت به این تشکل های علمی نیز داده نمیشد. از ۱۱ انجمن ۹ انجمن منحل اعملام شد.

 – ایجاد فضای باز سیاسی و امنیتی نکردن دانشگاه به بهانه اسلامی سازی( این دانشگاه یک انجمن هم ندارد)

 – اجازه دادن به فعالیت نشریات دانشجویی (این دانشگاه یک نشریه آن هم متعلق به بسیج دارد. در حالی که هر ترم نزدیک ۲۰ درخواست نشریه داده می شود)

 – تکریم دانشجویان از طرف مسئولین و مسایل صنفی دانشگاه از جمله جداسازی امر آموزش و خوابگاه ( در این دانشگاه اگر دانشجویی بدهی خوابگاه را پرداخت نکند اجازه انتخاب واحد ندارد)

گفتنی است ۷ سال از تاسیس دانشگاه صنعتی ارومیه می گذرد که تا کنون ریاست این دانشگاه بر عهده دکتر میرزایی می باشد.

 وی که در سوابق خود حمایت از جریان احمدی نژاد را در انتخابات ۸۸ به همراه دارد اکنون و پس از ۷ سال با امنیتی کردن فضای دانشگاه صنعتی و فشار بر فعالین دانشجویی سعی در کنترل امور دانشگاه دارد.

 در حالیکه در این تحصن نیرو های حراست با لباس فرم در بین دانشجویان حضور داشتند، در اواسط تحصن دانشجویان با شعار «میرزایی استعفا استعفا» خواستار برکناری رئیس دانشگاه از سمت خود شدند.

 گزارش ها حاکی از آن است که در همین راستا کمپینی برای درخواست عزل ایشان از این سمت در حال شکل گیریست.