تحریم 7 عضو حزب الله را به عنوان «تروریست های بین‌المللی» توسط خزانه داری آمریکا

0
276

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای‌ اعلام کرد هفت شهروند لبنانی مرتبط با گروه تروریستی «حزب الله» مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی، را تحریم کرده و آنها را «تروریست های بین‌المللی» معرفی کرده است.

طبق این بیانیه 7 نفری که مشمول تحریمها شدند عزت عكر ، حسن عثمان (مسئول هسته مالی حزب الله)، ابراهيم علی ظاهر، احمد محمد يزبك، وحيد سبيتی، عباس غريب ومصطفى حرب هستند.

واشینگتن همچنین دو مسئول “حزب الله” که یکی از آنها یک فرمانده ارشد نظامی در جنوب لبنان نبیل قاووق و دیگری حسن البغدادی عضو کمیته اجرایی حزب را در لیست تحریمها گنجانده بود.

خزانه‌داری گفته قاووق و البغدادی اعضای هسته مرکزی حزب‌الله، عالی ترین نهاد تصمیم گیری حزب هستند که سیاست‌ها و همه جنبه‌های فعالیت حزبی، از جمله فعالیت های نظامی را تعیین می‌کند.

این بیانیه افزود، قاووق از مخالفان حضور آمریكا در خاورمیانه است و روش حملات حزب الله را ستایش کرده و البغدادی از حملات به آمریکایی‌ها دفاع کرده است.

البغدادی همچنین از حضور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان فرامرزی وابسته به آن در سوریه و عراق و حملاتشان به پایگاه‌های نظامی آمریکا تمجید کرده است.

ایالات متحده گروه « حزب الله» مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی را به عنوان “گروه تروریستی” لیست‌گذاری کرده و بسیاری از اعضای آن از جمله دبیرکل و معاون وی را تحریم کرده است.

مطابق این اقدام، دارایی‌های این حزب در ایالات متحده در لیست سیاه قرار گرفته و بلوکه می‌شوند. علاوه بر آن شهروندان آمریکایی را از تجارت با این حزب منع می کند.

العربیه نوشت؛ وزارت خزانه داری آمریکا گفته کسانی که معاملات خاصی با افراد گنجانده شده در لیست سیاه معامله می‌کنند مورد مجازات قانونی قرار می‌گیرند.