تحریم 22 مقام نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی از جمله فرمانده سپاه توسط نیوزیلند

0
145

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در رابطه با این تحریم‌ها گفت کشورش همیشه از «آزادی مدنی و سیاسی بیشتر» دفاع خواهد کرد و اقدامات مقامات جمهوری اسلامی را محکوم می‌کند.

او افزود: «اتفاقی که برای مهسا امینی افتاد غیرقابل توجیه است. نیوزلند همچنان در کنار مردم ایران به ویژه زنان و دختران ایستاده است.»

آردرن گفت که دولتش به محکومیت خشونت در ایران ادامه خواهد داد و از پروسه تحقیق درباره رویدادهای اخیر توسط یک نهاد مستقل خارجی حمایت می‌کند.

دولت نیوزلند همچنین اعلام کرد که تحریمها علیه 22 مقام جمهوری اسلامی در رابطه با قتل مهسا امینی شامل ممنوعیت سفر آنان می‌شود.

ننایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزلند گفت که در راس افراد تحریم شده حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج؛ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و محمد رستمی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی هستند.

او گفت: «ما به بررسی سایر اقدامات ادامه می‌دهیم… این ممنوعیت‌های سفر پایان تحریم‌های ما نیست. افراد بیشتر و اقدامات بیشتری در دست بررسی هستند.»

این در حالی است که ایرانیان نیوزلند خواهان پاسخگو کردن بیشتر مقامات جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی و امنیتی به دلیل مشارکت در کشتار و سرکوب اعتراضات هستند.

مخالفان جمهوری اسلامی در نیوزلند از دولت این کشور خواسته‌اند روابط دیپلماتیک خود را با تهران کاهش دهد و سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.