تحریم 12 تن از فرماندهان سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی توسط کانادا

0
22

دولت کانادا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که 12 نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، مقامات دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی رژیم جمهوری اسلامی را تحریم کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه کانادا، تحریم‌های دوشنبه، 8 اسفند، این افراد در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در ایران، از جمله از سرکوب مرگبار معترضان در کُردستان و مناطق غرب ایران، مشارکت داشته‌اند.

در میان فهرست افراد تحریم شده از سوی کانادا، مرتضی میرآقایی، فرمانده نیروی شبه‌نظامی بسیج شهرستان سنندج، مرکز کُردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کُردستان، صادق حسینی، فرمانده لشکر بیت‌المقدس سپاه در کُردستان، رحیم جهانبخش، سرتیپ دوم نیروی دریایی ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش در استان آذربایجان غربی نیز حضور دارند.

العربیه به نقل از وب‌سایت دولت کانادا نوشت، اسامی سایر افراد تحریم شده نیز به شرح زیر است:

حسین رجب‌پور، از فرماندهان سازمان بسیج در اصفهان

محمد توحیدی، از روحانیان طرفدار نظام در استرالیا

حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی

محمد نظرعظیمی، فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران

بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم در کرمانشاه

هدایت‌الله فرزادی، رئیس سابق زندان دیزل‌آباد کرمانشاه و رئیس فعلی زندان اوین

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی

سعیدرضا عاملی رنانی، روحانی وابسته به حکومت و از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای، ضمن اعلام خبر وضع این تحریم‌های جدید، گفت: «رژیم جمهوری اسلامی به سرکوب وحشیانه مردم خود و سلب حقوق و آزادی‌های اساسی آنها ادامه می‌دهد.»

او ادامه داد: «ما درخواست‌های مردم ایران را می‌شنویم و آنها را به خاطر شجاعت و ایستادگی‌شان تحسین می‌کنیم. کانادا از حمایت از ایرانیان و دفاع از حقوق بشر آنها دست نخواهد کشید.»

بر اساس این گزارش، دولت کانادا معامله با این افراد را ممنوع می‌کند و دارایی‌های آن‌ها در خاک کانادا مسدود خواهد شد. افراد تحریم شده فوق‌الذکر همچنین از ورود به خاک کانادا نیز منع شده‌اند.

این چندمین بسته تحریمی دولت کانادا در 5 ماه اخیر است که در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران و در ارتباط با نقض حقوق‌بشر در این کشور، وضع می‌شود.

کانادا پیشتر، بیش از 10 هزار عضو سپاه پاسداران را تحریم کرده و به طور ضمنی، این سازمان را «تروریستی» اعلام کرد.