تحریم ۹ نهاد و مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی توسط کانادا

0
50

وزیر خارجه کانادا بعد از ظهر دوشنبه از تحریم علیه جمهوری اسلامی خبر داد.

«ملانی جولی» وزی خارجه کانادا در توییتی در این زمینه نوشت که ۹ نهاد و ۲۵ فرد از جمله مقامات ارشد جمهوری اسلامی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف تحریم‌های کانادا قرار گرفته‌‌اند.

در بین افراد تحریم شده نام سرلشکر «محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «اسماعیل قاآنی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «سید اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و چند تن دیگر به چشم می‌خورد.

منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که دولت کانادا قصد دارد ده‌ها فرد و نهاد جمهوری اسلامی از جمله پلیس گشت ارشاد را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

رسانه‌های داخلی به نقل از گلوبال نیوز نوشتند؛ «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی گفته بود: «خطاب به زنان ایرانی که در حال اعتراض هستید و کسانی که از شما پشتیبانی می‌کنند می‌گویم که ما در کنار شما هستیم.»

پیش از این نیز، وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس گشت ارشاد جمهوری اسلامی را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. آمریکا در آن بیانیه، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ «مهسا امینی» مسئول دانسته است.