تحریم های آمریکا؛ ‘دو کشتی جمهوری اسلامی به خاطر سوخت در برزیل گیر افتاده اند’

0
219

خبرگزاری رویترز گزارش داده که دو کشتی باربری جمهوری اسلامی چند هفته است که به خاطر تحریم های آمریکا در برزیل قادر به سوختگیری و بازگشت به ایران نیستند.

بنا بر این گزارش، شرکت نفت پتروبراس دولت برزیل به خاطر تحریم های ایالات متحده علیه حکومت جمهوری اسلامی، از تامین سوخت دو کشتی باوند و ترمه خودداری کرده است.

این دو کشتی در آب های ساحلی بندر پاراناگوا، واقع در ایالت پارانا در جنوب برزیل، لنگر انداخته اند.

مقامات بندر به رویترز گفته اند که دو کشتی یاد شده چند ماه پیش محموله های “اوره” – که در تولید کود شیمیایی کاربرد دارد – برای برزیل آوردند و قرار بود که با محموله ذرت به ایران برگردند.

جمهوری اسلامی یکی از بزرگ ترین خریداران محصولات کشاورزی برزیل است. مقامات محلی گفته اند که کشتی باوند ۵۰ هزار تن ذرت بارگیری کرده است؛ کشتی ترمه هم قرار است که ۶۶ هزار تن ذرت بارگیری کند.

آمریکا صادرات محصولات غذایی به ایران را تحریم نکرده اما صنایع کشتیرانی و پتروشیمی این کشور را هدف تحریم های گسترده ای قرار داده است.

شرکت پتروبراس به خبرگزاری رویترز گفته است که به خاطر تحریم های آمریکا از فروش سوخت به دو کشتی جمهوری اسلامی خودداری کرده است.

ژائر بولسونارو، رئیس ‌جمهوری راستگرای برزیل، با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، رابطه گرمی دارد.

به گزارش بی بی سی؛ رویترز می گوید که اگر دو کشتی جمهوری اسلامی قادر به تامین سوخت نباشند، جمهوری اسلامی به عنوان گزینه آخر احتمالا باید برای آنها سوخت ارسال کند.