تحریم عضو ارشد حزب‌الله از سوی آمریکا و عربستان

0
364

در چارچوب مبارزه علیه تروریسم جهانی، کشورهای عربستان و آمریکا هاشم سیف‌الدین، یکی از اعضای ارشد حزب‌الله لبنان را تحریم کردند. دارایی این فرد در هر دو کشور مسدود شده است.

آمریکا و عربستان سعودی یکی از رهبران ارشد حزب‌الله لبنان را تحریم کردند. به گفته وزارت خارجه آمریکا هاشم سیف‌الدین عضو ارشد حزب‌الله به فهرست تروریستی ایالات متحده افزوده شده است.

وزارت خارجه آمریکا در روز جمعه (۱۹ مه) اعلام کرد که با این اقدام دارایی هاشم سیف‌الدین در دو کشور آمریکا و عربستان سعودی مسدود شده است.

به گفته منابع آمریکایی هماهنگی میان واشنگتن و ریاض در چارچوب “مبارزه مشترک” علیه گروه‌های تروریستی صورت گرفته است.

سیف‌الدین عضو شورای اجرایی حزب‌الله لبنان است. گرچه آمریکا این فرد را متهم به فعالیت‌های تروریستی در ماه‌های اخیر نکرده است، اما خبرگزاری رسمی عربستان، سیف‌الدین را متهم کرده که در طراحی عملیات تروریستی مشارکت داشته است. عربستان فعالیت حزب‌الله لبنان در سوریه و حمایت از بشار اسد را مصداق فعالیت‌های تروریستی این فرد خوانده است.

همکاری آمریکا و عربستان در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سفر خارجی خود وارد عربستان شده و قرار است در نشست‌های مختلفی شرکت جوید و سخنرانی مهمی درباره راه‌های مقابله با “اسلام افراطی” انجام دهد.

به گزارش دویچه وله؛ گفته می‌شود که سخنرانی ترامپ قرار است در روز یک‌شنبه (۲۱ مه) در کنفرانس کشورهای عربی-اسلامی صورت گیرد. عربستان برای این کنفرانس از سران ۵۰ کشور دعوت کرده است.