تحریم‌ 4 فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی مرتبط با حملات پهپادی به کشورهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه

0
262

ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد که 4 فرد و دو نهاد مرتبط با توسعه برنامه پهپادهای جمهوری اسلامی را شامل می‌شود.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده جمعه، 29 اکتبر 2021، این 4 فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی را به دلیل ارتباطات آنها با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تحریم کرد.

در این گزارش آمده که تحریم‌های جدید آمریکا بخشی از اقدامات جاری اتخاذ شده واشینگتن در راستای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی در ارتباط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها افراد و نهادهای مرتبط با برنامه توسعه پهپادهای جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آنها برای حمله به نیروهای آمریکایی و کشتی‌های بین‌المللی در منطقه خلیج فارس استفاده می‌کند.

به گفته وزارت خزانه آمریکا پهپادهای جمهوری اسلامی به گروههای شبه‌نظامی حزب‌الله در عراق و لبنان، حماس و حوثی‌های یمن ارسال می‌شوند و همچنین اخیرا در اتیوپی تعدادی از این پهپادها دیده شده‌اند جایی که گفته شده استفاده از این پهپادها در آن به تشدید بی‌ثباتی در این منطقه خلیج فارس و خاورمیانه منجر می‌شود.

العربیه به نقل از روینرز نوشت؛ تحریم‌های جدید آمریکا همچنین شامل افراد مرتبط با نیروی هوایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می‌شود. طبق این تحریم‌های جدید سرتیپ سعید آقاجانی، فرمانده یگان‌های پهپادی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا آقاجانی پشت حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی «میرسر استریت» در سواحل عمان است که دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی آن کشته شدند.

همچنین از دیگر افراد تحریم‌ شده یوسف ابوطالبی، عبدالله محرابی، محمد ابراهیم زرگر طهرانی هستند که به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.

همچنین شرکت «کیمیا پارت سیوان با مسئولیت محدود» و شرکت «اوج پرواز ما دونفر» دو نهادی هستند که به لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا اضافه شده‌اند. این دو شرکت به اتهام تامین قطعات و ابزارهای مورد نیاز برای توسعه برنامه پهپادی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تحریم شده‌اند.