تحریم‌های آمریکا تا تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی ادامه خواهند یافت

0
666

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا، می‌گوید که سیاست این کشور در خصوص تحریم های نفتی جمهوری اسلامی تغییر نکرده و هیچ معافیتی برای هیچ کشوری به منظور خرید نفت از دولت جمهوری اسلامی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا سپس تصریح کرد که هدف این کشور به صفر رساندن صادرات نفت دولت جمهوری اسلامی است و به همین خاطر دیگر از معافیت از تحریم خرید نفت از دولت جمهوری اسلامی خبری نیست.

مورگان اورتاگوس در ادامه بر اهمیت اتحاد کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی تأکید کرد و آن را ضامن آینده ای مرفه برای منطقه دانست. سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا بار دیگر تأکید کرد که هدف این کشور نه جنگ با جمهوری اسلامی، بلکه تغییر رفتار حکومت جمهوری اسلامی، پایان دادن به حمایت آن از تروریسم در خاورمیانه و دخالت ها و اعمال نفوذ آن در بیروت، دمشق و صنعا است.

مقامات وزارت امور خارجۀ آمریکا تأکید می کنند که شروط دوازده‌گانۀ مایک پمپئو که خواستار تغییر اساسی سیاست‌های جمهوری اسلامی شده، مسیری را که رژیم جمهوری اسلامی برای تغییر رفتار خود باید طی کند، ترسیم نموده‌اند.

چهارشنبه گذشته، مورگان اورتاگوس گفته بود که فشارهای حداکثری آمریکا بر جمهوری اسلامی ثمربخش بوده‌اند و ادامه خواهند یافت به طوری که جمهوری اسلامی عاقبت برای “دستیابی به توافقی جامع” با آمریکا وارد گفتگو با آن شود.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا همچنین از نشست اضطراری رهبران کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس دربارۀ تهدیدهای جمهوری اسلامی در منطقه استقبال کرد.

رادیو فرانسه گزارش داد؛ در این نشست ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، خواستار اتخاذ تدابیر قاطع برای پایان دادن به تهدیدهای جمهوری اسلامی در منطقه شد.