تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی

0
180

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اسامی چند فرد و شرکت را که عنوان کرده بخشی از یک شبکه بین‌المللی برای درآمدزایی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله هستند را در فهرست تحریم قرار داده است.

در این فهرست که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۱۰ فرد و ۹ شرکت دیده می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای، تصریح کرده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی را که تحت هدایت مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد در فهرست تحریم قرار داده است. این شبکه، فروش صدها میلیون دلار نفت جمهوری اسلامی را برای نیروی قدس و حزب‌الله تسهیل کرده است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین بیان کرد که این شبکه مورد حمایت نهادهای اقتصادی روسیه قرار دارند و یکی از عوامل اصلی تولید درآمد نفتی برای جمهوری اسلامی بوده‌اند.

رسانه‌های داخلی نوشتند؛ «برایان نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ایالات متحده آمریکا کاملاً به پاسخگو کردن جمهوری اسلامی بابت حمایتش از نائبان تروریستی و بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه متعهد است.»

او اضافه کرد: «با آنکه که ایالات متحده آمریکا کماکان به دنبال بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است ما تردیدی در هدف قرار دادن کسانی که اقدام به فراهم کردن حمایت‌های مالی برای نیروی قدس یا حزب‌الله کنند نخواهیم داشت.»