تحرکات افراطیون علیه دراویش گنابادی در خرمشهر

0
298

جعمی از افراطیون مذهبی، یک درویش گنابادی را برای اعلام برائت از مکتب درویشی مورد ضرب و شتم قرار دادند. تهدیدات تلفنی، شعارنویسی در محل برگزاری مجالس درویشی از دیگر تحرکات اخیر این گروه بوده است.

 به گزارش خبرنامه از مجذوبان نور؛ در روزهای اخیر و با شروع ایام محرم و عزاداری، جمعی از نیروهای مذهبی افراطی موسوم به هیئت فاطمیون تحرکاتی را علیه دراویش شهر خرمشهر آغاز کردند، این تحرکات که با تهدیدات تلفنی به دراویش این منطقه برای پایان دادن به مراسم درویشی آغاز و با شعارنویسی بر روی درب محل برگزاری مجالس درویشی ادامه یافت، سرانجام به ضرب شتم یک درویش برای تبری جستن از مکتب درویشی منجر شد.

 روز گذشته، آقای امین آزادی، از دراویش خرمشهر پس از خروج از منزل توسط گروهی از این قشریون ربوده و در حومه شهر به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بی‌هوش‌‌ رها شد، که در ‌‌نهایت مامورین پاسگاه او را یافته و به بیمارستان طالقانی خرمشهر منتقل کردند. گفتنی است این ضرب و شتم در پی این بود که از این درویش خواسته شده بود که برائت نامه کتبی را که توسط افراد مذکور نوشته شده بود را امضا کرده و در محافل مذهبی برائت خود را نسبت به مکتب درویشی اعلام کند.

 این افراطیون مذهبی در تهدیدات و برخورد‌های خود اعلام داشتند که: «خرمشهر شهر شهیدان اسلام و کربلای ایران است، اینجا جای صوفی‌گری نیست»، این درحالی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس عده زیادی از دراویش گنابادی به فیض شهادت و جانبازی در راه میهن خویش نایل شدند.

تصاویر زیر شدت جراحت وارده به این درویش و شعارنویسی‌های موهن علیه دراویش را نشان می‌دهد.