تجمع و اعتراضات خانواده های جانباختگان راه آزادی مردم ایران مقابل استانداری ،فرمانداری و دادستانی زاهدان

0
242

بنابه گزارشات رسیده  تجمع و اعتراضات گسترده خانواده های شهیدان راه آزادی مردم ایران مقابل استانداری، فرمانداری و دادستانی زاهدان.

صبح روز یکشنبه تعداد کثیری از خانواده ها ، بستگان و مردم شهر زاهدان و سایر شهرها ابتدا مقابل استانداری ،فرمانداری شهر زاهدان ودر حال حاضر مقابل دادستانی «دفتر محمد مرزیه» جنایتکار علیه بشریت تجمع کردند و نسبت به اعدام گروهی عزیزانشان اعتراض نمودند و خواستار تحویل گرفتن پیکر عزیزانشان برای برگزاری مراسم خاکسپاری آنها هستند. تعداد تجمع کنندگان به بیش از ۱۰۰ نفر تخمین زده می شود.

Abdelvahab Reigi

علیرغم اینکه بیش از ۲۴ ساعت از انتشار خبر اعدام ۱۶ زندانی می گذرد اما هنوز رسما به خانواده هایشان گفته نشده است که چه کسانی اعدام شده اند و آنها را از دیروز به نقاط مختلف احاله می دهند و در مواردی به آنها گفته می شود که هنوز اعدام نشده اند و در قرنطینه هستند.

محمد مرزیه دادستان زاهدان که خود دیروز اعتراف کرد برای انتقام گیری دست به اعدام زندانیان سیاسی زده است ،امروز به بعضی از خانواده ها گفته است که آنها را به خاک سپرده اند و تمامی مراسم خاکسپاری را انجام داده اند. اما خانواده ها به او اعلام کرده اند که عزیزان ما را بیگناه اعدام کرده اید و حتی امکان آخرین وداع را از ما گرفتید.تا زمانی که پیکر عزیزانمان را نگیریم از اینجا تکان نخواهیم کرد.

H.Reigi

از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر انتظامی ، مرصاد و نیروی بسیج با خودروها و موتورسیکلتهای خود خانواده ها را محاصره کرده اند و تلاش می کنند که مردم شهر به آنها نپیوندند.نیروهای سرکوبگر به منظور ایجاد رعب و وحشت از خانواده ها و مردم اقدام به گرفتن فیلم و عکس می نمایند.

گزارشها از زندان حاکی از آن است که حوالی ساعت ۲۴ جمعه شب به سلولهای این زندانیان سیاسی یورش بردند و علیرغم اینکه در خواب بسر می بردند آنها را از رختخوابهایشان وحشیانه بیرون کشیدند و به سوی میدان دار بردند. بابایی مدیر سازمان زندانهای استان و غلامی رئیس اطلاعات زندان زاهدان در این یورش شرکت داشتند. زندانیان سیاسی بی دفاع در حین انتقال بسوی میدان دار مورد ضرب و شتم وحشیانه غلامی و بابایی قرار گرفتند.

N.Moelazehi

از طرفی دیگر تمامی ارتباطهای زندان از روز پنجشنبه تا صبح امروز قطع شده بود. همزمان با اعدام ضدبشری زندانیان سیاسی پاسداربندها یک جنگ روانی را علیه سایر زندانیان به راه انداخته اند و دائم به آنها اعلام می کنند که شماها هم اعدام خواهید شد.

تا این لحظه خانواده های زیر از طریق تماس زندانیان زندان زاهدان با آنها ، از اعدام عزیزانشان مطلع شده اند؛ خانواده مهرالله ریگی، خانواده عبدالوهاب ریگی، خانواده حبیب ریگی، خانواده سعید ناروئی ، خانواده حامد وکالت و خانواده ناظر ملازهی و بقیه خانواده ها از عزیزانشان اطلاعی ندارند.

Picture 012

لازم به یادآوری است که مهرالله ریگی و عبدالوهاب ریگی هنگام دستگیری نوجوانان ۱۷ ساله بودند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام ۱۸ زندانی سیاسی در زندانهای مرکزی زاهدان و ارومیه که در میان آنها ۲ نوجوان می باشد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند این جنایت علیه بشریت در زمانی صورت می گیرد که هنوز گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر در جریان است لذا از دبیر کل ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۵آبان۱۳۹۲ برابر با ۲۷ اکتبر۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

مقاله قبلیاسامی تعدادی از جان باختگان راه آزادی ازهموطنان بلوچ که صبح دیروز اعدام شدند
مقاله بعدیعباس زارع‌زاده، سخنگوی کمیسیون شورا‌ها در مجلس: مذاکره‌کننده‌های ایرانی می‌خواهند امتیاز بدهند
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...