تجمع ایرانیان واشنگتن دی سی در اعتراص به ادامه حصر رهبران “جنبش سبز”

0
156

تعدادی از ایرانیان ساکن واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا روز یکشنبه با تجمع در میدان دوپان، نسبت به ادامه حصر و بازداشت خانگی رهبران جنبش اعتراضی موسوم به جنبش سبز در ایران اعتراض کردند.

این تجمع در ادامه حرکت فراگیری در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت که کاربران ایرانی شبکه‌های مجازی طی روزهای گذشته با هشتگ #یادآر مطالبی را درباره میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد و مهدی کروبی منتشر کردند.

همچنین روز چهارشنبه گذشته وبسایت کلمه گزارش داد که زهرا رهنورد از حصر خانگی با مادرش تماس تلفنی گرفته و وقتی متوجه شده جمعی از شاعران در آنجا حضور دارند، از مادرش خواسته تا به میهمانان بگوید: “یاد آر ز شمع مرده یاد آر”.

این مصرعی از شعر معروف علی اکبر دهخدا است که پس از مرگ میرزا جهانگیر خان، مدیر روزنامه صور اسرافیل سروده شده است.

انتشار این گزارش باعث ایجاد حرکتی در شبکه‌های اجتماعی شده و در برخی شهرهای مختلف جهان نیز تجمعاتی برپا شد.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از رهبران اعتراض مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، از زمستان ۱۳۸۹ تاکنون در حصر خانگی و بازداشت هستند. موسوی و کروبی تاکنون چندین بار با مشکلات سلامتی مواجه شده و مورد عمل جراحی نیز قرار گرفته‌اند.

حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، وعده رفع حصر این سه نفر را در یک سال ابتدای ریاست جمهوری‌اش داده بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ سخنگوی دولت ایران در بهمن ماه امسال بی‌عملی در قبال حضور میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد و مهدی کروبی در زندان خانگی را رد کرد اما گفت که تلاش‌های دولت در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده است.