تجلیل محسن رضایی از کوروش کبیر، او را الگو قرار می دهم

0
416

محسن رضایی کاندیدای ریاست جمهوری، در انتقاد از سیاست خارجی فعلی به طرح پیشنهادات خود برای توسعه درآمدزایی از سیاست خارجی پرداخت و ضمن تجلیل از سیاست خارجی کوروش کبیر، آن را راهنمای سیاست عملی دولت خود خواند و طرحش برای بازگشت ایرانیان خارج کشور به ایران را تشریح کرد و گفت: کسانی که از ایران رفته‌اند و هم‌اکنون به دلایل حقوقی می‌ترسند که به ایران برگردند به آنها می‌گویم که در دولت من نترسید، ایرانیان خارج از کشور را ما پاره تن خود می‌دانیم.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از ایبنانیوز، محسن رضایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی جام جم که ساعت 23 روز یکشنبه بطور زنده پخش شد، درخصوص موضوع دیپلماسی خارجی گفت: این مسئله از مهمترین مسائل ماست،‌ البته بنده اعتقاد ندارم اگر تحریم‌ها برطرف شد و به زمان قبل از تحریم‌ها برگردیم مطلوب است؛ مگر آن شرایط خوب بود؟ ما در سال ۸۷ هم گرانی داشتیم، باید تحریم‌ها را خنثی و رفع کنیم.

رضایی ادامه داد: من طرح اتحادیه آسیای جنوب غربی شامل ۲۵ کشور را با سران کشورها طرح می‌کنم تا از مشکلات بیرون آییم.

رضایی تصریح کرد: چرا این میزان علاقه به کورش کبیر وجود دارد؟ زیرا کورش کبیر و ایرانیان کهن یک تمدن بزرگ با بسیاری از استانداردهای فرهنگی و انسانی ایجاد کردند که خودشان با وجود یک فرهنگ مذهبی خاص، زمینه ساز شکوفایی فرهنگهای متنوع در یک بستر تمدنی شدند.