تجلیل انجمن منتقدان فیلم از فارست ویتاکر

0
433

انجمن منتقدان فیلم برادکست با اهدای جایزه جوئل سیگل از فارست ویتاکر تجلیل می کند.

این جایزه در نوزدهمین مراسم سالانه جوایز انتخاب فیلم منتقدان که روز شانزدهم ژانویه برگزار می شود توسط اوپرا وینفری، همبازی ویتاکر در فیلم “پیشخدمت” به او اهدا می‌شود.

جولی دلپی، اتان هاوک و ریچارد لینکلیتر، که گروه ساخت فیلم “قبل از نیمه شب” بودند نیز در مراسم انتخاب منتقدان که در سانتا مونیکا برگزار و توسط شبکه سی دبلیو زنده پخش می‌شود، جایزه امسال نبوغ لویی شانزدهم انتخاب منتقدان را دریافت می‌کنند.

جایزه جوئل سیگل افتخاری ویژه است که توسط انجمن منتقدان فیلم برادکست به نام جوئل سیگل – منتقد فیلم “صبح بخیر، آمریکا” و عضو اصلی انجمن منتقدان فیلم برادکست – که ماه ژوئن سال 2007 بر اثر سرطان درگذشت اهدا می شود. این جایزه نقشی را که ستارگان در حل کردن مشکلات حاد دنیا ایفا می کنند، نمایان می‌کند. از دریافت‌کنندگان قبلی این جایزه می‌توان به شان پن، مت دیمون و دان چیدل اشاره کرد.

ویتاکر که برای بازی در فیلم “آخرین پادشاه اسکاتلند” برنده جایزه اسکار شده بود، بنیانگذار موسسه صلح و توسعه ویتاکر است که مخصوص کمک به مردمی است که بدون توجه به سن، جنس، ملیت و یا باورهایشان، خشونت زندگی شان را تحت تاثیر قرار داده است. ویتاکر این موسسه را سال 2012 تاسیس کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، متیو مک کانهی که در فیلم سال 1993 لینک‌لیتر یعنی “گیج و خیره” بازی کرده بود، جایزه نبوغ را به لینکلیتر، دلپی و هاوک اهدا می کند. این جایزه که سال گذشته به جاد آپاتو اهدا شده بود برای شناخت “نمایش بی سابقه برتری در هنرهای سینمایی” داده می شود.

http://theurbandaily.com/2013/02/16/forest-whitaker-shoplifting-deli-accused/