تجلیل انجمن فیلمبرداران آمریکا از فیلمبردار برنده ۳ جایزه اسکار

0
241

انجمن فیلمبرداران آمریکا با اهدای جایزه یک عمر دستاورد از رابرت ریچاردسون فیلمبردار برنده ۳ جایزه اسکار تجلیل می کند.

انجمن فیلمبرداران آمریکا روز چهار دسامبر اعلام کرد که از رابرت ریچاردسون فیلمبردار برنده سه جایزه اسکار با اهدای جایزه یک عمر دستاورد انجمن تجلیل می کند. این انجمن همچنین اعلام کرد که از جف جار فیلمبردار آثار تلویزیونی نیز با اهدای جایزه یک عمر دستاورد در عرصه تلویزیون تجلیل خواهد کرد.

این ۲ فیلمبردار جوایز خود را روز ۹ فوریه در سی و سومین دوره جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا در شهر لس آنجلس دریافت خواهند کرد.

رابرت ریچاردسون فیلمبردار بزرگ آمریکایی که برای همکاری های متعددش با کارگردانان مشهوری چون مارتین اسکورسیزی، الیور استون و کوئنتین تارانتینو شناخته می شود، در طول دوران فعالیت خود سه بار جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری را برای فیلم های «جی‌اف‌کی» (۱۹۹۱)، «هوانورد» (۲۰۰۴) و «هوگو» (۲۰۱۱) به دست آورده است. او همچنین ۶ بار برای فیلم های «هشت نفرت انگیز»، «جنگوی رها شده»، «لعنتی های بی آبرو»، «برف روی درخت های سدر»، «متولد چهارم جولای» و «جوخه» نامزد جایزه اسکار شده است.

فیلم «یک جنگ خصوصی» (۲۰۱۸) جدیدترین فیلم به فیلمبرداری ریچاردسون است که هم اکنون روی پرده سینماهاست. ریچاردسون همچنین بار دیگر با کوئنتین تارانتینو در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» همکاری کرده که این فیلم سال آینده اکران می شود.

انجمن فیلمبرداران آمریکا در این دوره، همچنین از جف جار فیلمبردار تلویزیونی برنده ۲ جایزه امی که بیشتر برای مجموعه های تلویزیونی مشهوری چون «وست‌ورلد» و «دکستر» شناخته می شود، تجلیل خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، در این دوره همچنین یکصدمین سالگرد تاسیس انجمن فیلمبرداران آمریکا گرامی داشته می شود.