تجلیل از بروس لی در موزه هریتاژ هنگ کنگ..

0
859

چهل سال پس از درگذشت بروس لی ستاره فیلم های رزمی، با اجرای یک نمایش چند رسانه‌ای در موزه هریتاژ شهر هنگ کنگ، از او به عنوان “افتخار هنگ کنگ” تجلیل می‌شود.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در تمام سال‌هایی که از مرگ بروس لی می‌گذرد، دوستداران او و هنرهای رزمی در دیدار از هنگ کنگ تنها می توانستد با گرفتن عکس هایی از مجسمه او در کنار بندر شهر، خاطراتی را با خود به همراه ببرند اما برای اولین بار در چهلمین سال درگذشت این چهره، نمایشگاهی درباره او درهای خود را به روی مشتاقان وی باز می‌کند.

رییس موزه هریتاژ هنگ کنگ گفت این نمایشگاه با عنوان “بروس لی: کنگ فو. هنر. زندگی” 600 اثر به جا مانده و مرتبط با هنر او را در معرض تماشای عموم قرار می دهد. از این میان 100 یادگاری به نوعی مربوط به مجموعه تلویزیونی “زنبور سبز” است که بروس لی در آن در نقش کاتو بازی کرد.

در این نمایشگاه همچنین یک فیلم مستند 75 دقیقه‌ای با عنوان “زندگی درخشان بروس لی” نمایش داده می شود که توسط بنیاد فیلمسازان هنگ کنگ ساخته شده است.

image (1)

این نمایشگاه که به مدت پنج سال در موزه هریتاژ دایر خواهد بود، از 20 ژوییه (29 تیر) در چهلمین سالروز مرگ بروس لی شروع به کار می کند.

بروس لی در هنگ کنگ بزرگ شد و در همین شهر در فیلم هایی چون “بچه” و “اژدها وارد می شود” بازی کرد.

بروس لی 7 نوامبر 1940 در محله چینی ها سانفرانسیسکوی آمریکا متولد شد. فیلم های رزمی که او در سینمای هالیوود و سینمای هنگ کنگ بازی کرد موجب ارتقای سطح فیلم های رزمی هنگ کنگ شد و در بقیه جهان نیز نگاه نسبت به این فیلم ها را تغییر داد. او از 13 سالگی به یادگیری کونگ فو پرداخت و در 6 فیلم سینمایی و 8 مجموعه تلویزیونی بازی کرد.

این بازیگر و رزمی‌کار در سال 1973 درگذشت و مرگ نابهنگامش هنوز برای خیلی ها حل نشده است.