تجليل هاليووديی‌ها از هنرنمايی برایان کرانستون

0
193

در مهمانی‌ای که در تجلیل از برایان کرانستون ستاره فیلم «ترامبو» برگزار شد، همه از موفقیت او به عنوان یک بازیگر و همچنین یک انسان سخن گفتند.

 مارلون براندو زمانی گفته بود «بیشتر افراد موفق در هالیوود به عنوان یک انسان، شکست می‌خورند» ولی به نظر می‌رسد برایان کرانستون در اين ميان استثنا باشد. ستاره «ترامبو» وقتی شب یکشنبه در مهمانی‌ای که به خاطر تجلیل از دستاوردهای او در تلویزیون، فیلم و تئاتر برگزار شده بود حضور پیدا کرد لبخند بزرگی روی لب داشت.

بازی کرانستون در نقش دالتون ترامبو – فیلمنامه‌نویس آمریکایی نويسنده فيلمنامه فیلم‌هایی مثل «اسپارتاکوس»، «شجاع» و «تعطیلات در رم» و یکی از کسانی که به خاطر باورهای کمونیستی‌اش توسط کمیته فعالیت‌های غیرآمریکایی در لیست سیاه قرار گرفت – برای او دو نامزدی انجمن بازیگران سینما و یک نامزدی گلدن گلوب را به ارمغان آورده است. کرانستون پیش از این برای نقش‌آفرینی در سریال «برکینگ بد» شبکه ای‌ام‌سی هر دوی این جوایز را برده است.

کرانستون به ورایتی گفت: «تاييد شدن احساس خوبی دارد اما من مطمئنا انتظارش را ندارم و نسبت به آن احساس مالکیت نمی‌کنم. امیدوارم به خاطر نامزدی دریافت این جوایز مردم بیشتری به سمت این فیلم مستقل کوچک که پیغامی بسیار مهم دارد کشیده شوند.»

برای کرانستون این پیغام – که او آن را در قالب «هر چه می‌رود بازمی‌گردد» خلاصه می‌کند – با توجه به شرایط سیاسی فعلی در آمریکا از اهمیت خاصی برخوردار است. او می‌گوید: «شاید فیلمی مثل فیلم ما بتواند باعث شود مردم شروع به حرف زدن کنند. چه با پیغام فیلم موافق باشند چه مخالف ولی اگر درباره‌اش صحبت کنند فیلم برده است.»

ارون پال دیگر ستاره سریال «برکینگ بد» با همراهی هاروی واینستین، دایان پولوس، جونا هیل، جیمز ال. دولان، مارک جانسون، جفری ریچاردز و جاش ساپان میزبان این مهمانی بودند. از مهمانان حاضر می‌توان به هلن میرن و شوهرش، تیلور هکفورد کارگردان، جینا گرشان، جان لگوییزامو، مارگو مارتیندیل، سیلیا وستون، تینا لوییس، شان یانگ، کریستال براون، جیمی سپرو، کیسی لابو، پل ایاکونو، اریک لوییس، دنیل بندیکت، دیوید زینچنکو و اندرو سفیر موسس انجمن سینما اشاره کرد. همه در تحسین خود از کرانستون متفق‌القول بودند.

میشل موناهان که با ارون پال در «راه» نقش‌آفرینی می‌کند گفت: «چه کسی طرفدار برایان کرانستون نیست؟ من خیلی برایش هیجان‌زده‌ام! او یک حضور قدرتمند در صنعت است، پس دیدن اینکه او با چیزی مثل برکینگ بد بالا بیاید و بعد کاری مثل «تمام راه» (نمایش برادوی) را انجام دهد و بعد برگردد و یک فیلم فوق‌العاده («ترامبو») را بازی کند… این مردی است که واقعا عاشق حرفه خود است.»

هلن میرن که به خاطر نقش مکملش در «ترامبو» نامزد دریافت هر دو جایزه انجمن بازیگران و گلدن گلوب شده و برای «زنی در طلا» هم نامزد یک جایزه دیگر انجمن بازیگران است با این حرف موناهان موافق است. میرن به ورایتی گفت: «این مرد یکی از بزرگترین بازیگران زنده آمریکایی است. در تئاتر و در فیلم و تلویزیون، فقط کافی است به گستره کارهایش نگاه کنید. کاملا فوق‌العاده است. فوق‌العاده بود که توانستم دو بار روی پرده بزرگ با او سهیم بشوم. دوست دارم یک بار با او صحنه تئاتر را هم سهیم شوم. این عالی می‌شود.»

واینستین و پائولوس که مسئولیت تامین سرمایه و تهیه‌کنندگی اولین حضور کرانستون در برادوی با نمایش «تمام راه» (که الهام‌بخش ساخت فیلم تلویزیونی اچ‌بی‌او با همان نام و نقش‌آفرینی کرانستون شد) را دارند، صحبت‌ها را با ظرافت جمع‌بندی کردند. آن‌ها گفتند: «او جذاب، با استعداد و مورد احترام است.»

واینستین اضافه کرد: «ما دوستش داریم. او استحقاق نامزدی برای «ترامبو» را دارد. فیلم خیلی خوبی است و او در آن فوق‌العاده است.»

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،پائولوس هم گفت: «او در فیلم، تئاتر و تلویزیون یک هنرمند خارق‌العاده است. او یکی از گنجینه‌های بازیگری است و انسان بزرگی هم هست که باعث می‌شود تجلیل کردن از او خیلی خاص‌تر هم بشود.»